Za to wszystko krytykowano go. Jego następca, wprowadzany właśnie na polski rynek, jest dłuższy o 17,5 cm, szerszy o 7,5 cm, ma też większy o 6 cm rozstaw osi. Znaczące zmiany zaszły także pod maską.Miejsce silnika o mocy 155 KM zajął mocny motor V6 rozwijający 208 KM. Nowy silnik z układem zasilania D-4 (bezpośredni wtrysk paliwa) i zmiennymi fazami rozrządu spisuje się znakomicie: zapewnia bardzo dobre przyspieszenie i dynamikę, jest przy tym ekonomiczny (patrz tabela) oraz cichy.
Pochwały wymaga sekwencyjna, 6-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Zmiana przełożeń następuje jedwabiście i nieodczuwalnie. Skrzynia umożliwia też ręczną zmianę biegów i to na dwa sposoby: lewarkiem oraz skrzydełkami pod kierownicą. Wprawdzie od przybytku głowa nie boli, ale funkcja ręcznej zmiany jest właściwie zbędna.
Chyba że ktoś lubi dopłacić za "automat" i nie używać go. Co ważne - automatyczna skrzyniatylko minimalnie pogarsza osiągi. Przyspieszenie pozostaje bez zmian i wynosi 8,4 s do "setki",o 5 km/h zmniejsza się prędkość maksymalna (z 230 km/h do 225).Dzięki systemom elektronicznym podróżowanie IS-em jest bezpieczne.
Jedynie na bardzo śliskich nawierzchniach, w momencie gwałtownego dodania gazu (lub ujęcia) można wyczuć nadsterowność (próba zarzucania tyłem). Błyskawicznie reaguje wtedy VCS (ESP), utrzymując auto na właściwym torze jazdy.Dopracowane, ale niezbyt obszerne wnętrze Powiększenie wymiarów nowego Lexusa pomogło, ale nie uczyniło z niego dużej limuzyny (te funkcje spełniają modele GS i LS).Najlepiej w IS-ie będą się czuli kierowcy o wzroście do 180 cm. Dla wyższych zabraknie miejsca nad głową(szczególnie na tylnej kanapie).
Winę za to ponosi nisko poprowadzona, sportowa linia dachu. Na usprawiedliwienie można podać, że u konkurentów (BMW serii 3, Audi A4, Mercedes C) jest podobnie.Za to żadnych zastrzeżeń nie mamy do wyposażenia (jest kompletne) i jakości materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Jedna uwaga: zamiast drewnianych okładzinsportowy charakter Lexusa lepiej oddawałyby wstawki metalowe lub karbonowe.
Testowany egzemplarz wyposażony był w wysokiej klasy sprzęt audio Mark Levinson,z 10-kanałowym wzmacniaczem i 14 głośnikami. Pozwala on zamienić doskonale wyciszone wnętrze Lexusa w salę koncertową na kołach.
Galeria zdjęć
Lexus IS 250 Prestige - Luksus w cenie, prestiż gratis
Lexus IS 250 Prestige - Luksus w cenie, prestiż gratis
Lexus IS 250 Prestige - Luksus w cenie, prestiż gratis
Lexus IS 250 Prestige - Luksus w cenie, prestiż gratis
Lexus IS 250 Prestige - Luksus w cenie, prestiż gratis
Lexus IS 250 Prestige - Luksus w cenie, prestiż gratis
Lexus IS 250 Prestige - Luksus w cenie, prestiż gratis
Lexus IS 250 Prestige - Luksus w cenie, prestiż gratis
Lexus IS 250 Prestige - Luksus w cenie, prestiż gratis