Komfort, luksus i zaawansowane systemy multimedialne: stwierdzenie, że nowy Lexus RX 350 jest luksusowy to żadna nowina. Auto było luksusowe już w pierwszej wersji z 1998 r. Teraz oczywiście rozbudowano wiele funkcji, które mają rozpieszczać kierowcę. Ot, choćby fotele – ogrzewane, pokryte miękką, przyjemną w dotyku skórą, z pełną regulacją elektryczną (nawet wydłużanie siedziska jest elektryczne).
Lexus RX 350 oferuje sporo zaskoczeń
Kiedy już kierowca wygodnie się rozsiądzie oraz dopasuje ustawienie fotela i kierownicy, kilka elementów wyposażenia Lexusa RX 350 na pewno go zaskoczy. Przykład? Gdy uruchomi silnik – przyciskiem "start" – zobaczy, że u dołu przedniej szyby coś się wyświetla. To projektor HUD (Head-Up-Display), pokazujący na szybie dane o prędkości, ustawienia audio i uproszczone wskazania nawigacji. Służy on przede wszystkim wygodzie – dzięki niemu nie trzeba zerkać na licznik.
Drugie zaskoczenie – na tunelu środkowym, poniżej dźwigni biegów, umieszczono... czyżby mysz komputerową?
Sterownik dotykowy i kamery w Lexusie RX 350
Nie, to nie mysz! To zdalny, wielofunkcyjny sterownik dotykowy – jak go określa Lexus. Operuje się nim jak myszką, przesuwając na ekranie kursor uaktywniający różne funkcje. Jego obsługa jest łatwa (wywołanie funkcji zatwierdza się przyciskiem "enter"), ale wymaga kilku minut poćwiczenia.
Gorzej, gdy zechcemy zmienić np. ustawienia "klimy" czy wybrać inną stację radiową w czasie jazdy – wtedy trzeba na chwilę oderwać wzrok od drogi i popatrzeć na ekran. Lepiej jednak tego nie robić! Przeniesienie wielu funkcji do sterownika pozwoliło zaprojektować ascetyczny panel środkowy, bez mnóstwa przycisków i klawiszy.
I jeszcze jedno zaskoczenie – oprócz kamery cofania w testowanym Lexusie RX 350 była kamera boczna (w lusterku po prawej stronie), pokazująca na ekranie, ile miejsca z prawej strony auta mamy do dyspozycji. Bardzo przydatne podczas parkowania.
Lexus RX 350: silnik i osiągi
Lexus RX 350 to nowa 6-biegowa skrzynia oraz silnik V6 o mocy 277 KM. Testowany RX miał pneumatyczne zawieszenie (z możliwością regulacji wysokości), dzięki czemu dwutonowe auto "sunęło" po ulicach, delikatnie tylko dając znać o nierównościach. A osiągi? Można powiedzieć jak kiedyś w Rolls-Roysie: wystarczające. 8 s do „setki” i 200 km/h zadowolą chyba wszystkich.
Podsumowanie omówienia Lexusa RX 350
Lexus wyznacza najwyższe standardy, a potem... sam z sobą konkuruje. Lexus RX 350 jest luksusowym modelem, a wersja Prestige – bardzo luksusowym. Zainstalowano tu: sprzęt audio z najwyższej półki (Mark Levinson), kamery – cofania i boczną, znakomitą (nareszcie!) nawigację, nowoczesne gadżety multimedialne, a do tego samochód zapewnia wysoką ochronę kierowcy i pasażerów (Pre-Crash Safety System).