Lexus RX 450h L ma naprawdę wielkie nadwozie. Już bazowa 5-osobowa odmiana prezentuje się okazale, a testowana wersja jest od niej dłuższa o 11 cm. Bez zmian pozostała natomiast stylistyka, a to oznacza, że z przodu mamy wąskie reflektory oraz potężną atrapę chłodnicy. To w połączeniu z ostrymi liniami karoserii sprawia, że auto prezentuje się nowocześnie, a wręcz futurystycznie.
Lexus RX 450h L – auto przestronne
Zewnętrzne rozmiary przekładają się na przestronność wnętrza. W dwóch pierwszych rzędach siedzeń miejsca jest tak dużo, że nawet wysokie osoby mają mnóstwo przestrzeni nad głową oraz nad nogami. Dodatkowe 11 cm karoserii pozwoliło wygospodarować przestrzeń na 3. rząd foteli. Tutaj nie jest już tak różowo pod względem przestronności.
Trzeba jednak przyznać, że pewne zabiegi pozwoliły na uzyskanie jak najlepszego wyniku. Po pierwsze w porównaniu z wersją 5-osobową zwiększono kąt pochylenia tylnej szyby, a to pozwoliło na uzyskanie lepszej przestrzeni nad głowami, a po drugie drugi rząd siedzeń usytuowano nieco wyżej, a to z kolei umożliwiło zapewnienie lepszej przestronności na wysokości kolan.
Mniej entuzjastycznie możemy wypowiadać się o obsłudze urządzeń pokładowych. Poszczególne funkcje aktywuje się za pomocą tradycyjnych klawiszy, bądź dzięki dżojstikowi umieszczonemu na tunelu pomiędzy fotelami. To wyjątkowo słabe rozwiązanie. Kierowca próbuje wybrać konkretną ikonkę na ekranie, a kursor zamiast precyzyjnie trafić w żądaną funkcję żyje własnym życiem i trafia wszędzie tylko nie tam gdzie chcemy. Okazuje się to irytujące.
Lexus RX 450h L – ma trzy silniki
Lexus RX 450h L to hybryda, którą napędza benzynowy silnik o mocy 263 KM oraz dwie elektryczne jednostki generujące 167 KM oraz 68 KM. Łączna moc układu to 313 KM. Dzięki temu samochód rozpędza się do setki po 7,8 s. To bardzo dobry wynik i, co istotne, lepszy o 0,2 s od obietnic producenta. Jednak dynamiczne podróżowanie (choć jak widać możliwe) nie do końca przystoi autu o luksusowym charakterze. Przyjemniejsza jest w tym przypadku stonowana jazda.
Tym bardziej, że Lexus RX 450h L użytkowany w spokojnym stylu odwdzięcza się niewygórowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W tak ciężkim aucie o mocy 313 KM spalanie na poziomie 8,3 l/100 km to bardzo dobry wynik. W porównaniu z danymi fabrycznymi oznacza to więcej o 1,6 l/100 km, ale taką nadwyżkę można zaakceptować. Za to na trasie samochód potrzebuje więcej paliwa niż w mieście – 11,1 l/100 km. Jednak jest to typowa cecha modeli z napędem hybrydowym.
Lexus RX 450h L – komfortowo lub sportowo
Zawieszenie samochodu można wykorzystać na dwa sposoby, bowiem w wyposażeniu seryjnym znalazła się korekta sztywności układu jezdnego. Gdy skorzystamy z trybu komfortowego podwozie świetnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Dopiero gdy ustawimy tryb sportowy podwozie usztywnia się, a uto staje się bardziej zwinne i udaje się sprawniej pokonywać kręte odcinki dróg.
Lexus RX 450h L kosztuje minimum 368 900 zł, ale taka cena dotyczy bazowej odmiany Prestige. Testowanym model występował w bogatszej wersji Omotenashi, a w tym przypadku trzeba się nastawić na wydatek 420 900 zł.
Lexus RX 450h L – to nam się podoba
Przestronne wnętrze w dwóch pierwszych rzędach siedzeń, wygodne fotele, dobra dynamika, niskie średnie spalanie, atrakcyjna stylistyka, możliwość jazdy w 7 osób.
Lexus RX 450h L – to nam się nie podoba
Mała ilość miejsca w 3. rzędzie siedzeń, wysokie spalanie na autostradzie, ograniczona poręczność w mieście.
Lexus RX 450h L – nasza opinia
Lexus RX 450h L zapewnia wysoki komfort jazdy i świetnie sprawdzi się podczas dalekich podróży. Auto cieszy dobrą dynamiką, a przy tym nie potrzebuje nadmiernych ilości paliwa. Zaletą pojazdu jest również cicha praca silnika benzynowego oraz dobre tłumienie nierówności.
Lexus RX 450h L – dane techniczne:
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 3456 cm3, V6 benz. + elektr. |
Moc układu | 313 KM |
Moc silnika benzynowego | 263 KM przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy silnika benzynowego | 335 Nm przy 4600 obr./min |
Moc silników elektrycznych | 167 + 68 KM |
Moment obrotowy silników elektrycznych | 335 + 139 Nm |
Skrzynia biegów i napęd | bezstopniowa e-CVT, napęd 4x4 |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,7 s |
Średnie zużycie paliwa | 6,7 l/100 km |
Dł./szer./wys. | 5000/1895/1685 mm |
Rozstaw osi | |
Cena | od 420 900 zł |
Lexus RX 450h L – wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,1 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,8 s |
Przyspieszenie 0-130 km/h | 11,8 s |
Elastyczność 60-100 km/h | 4,0 s |
Elastyczność 80-120 km/h | 4,7 s |
Droga hamowania 100-0 km/h (hamulce zimne) | 40,6 m |
Droga hamowania 100-0 km/h (hamulce rozgrzane) | 41,8 m |
Rozmiar – rodzaj opon | 235/55 R 20 – zimowe Nokian WR SUV3 |
Poziom hałasu przy 50 km/h | 55 dB (A) |
Poziom hałasu przy 100 km/h | 61 dB (A) |
Poziom hałasu przy 130 km/h | 66 dB (A) |
Średnie zużycie paliwa | 8,3 l/100 km |
Galeria zdjęć
Zawieszenie można ustawić w trybie komfortowym lub sportowym
Lexus RX 450h L ma wyrazistą stylistykę nadwozia
Po złożeniu siedzeń powstaje równa powierzchnia ładunkowa, a pojemność kufra wynosi wówczas 1656 l
Próg załadunkowy znajduje się na wysokość 810 mm
W 3. rzędzie siedzeń dorosłym pasażerom będzie ciasno…
Za to w drugim miejsca jest pod dostatkiem
Kanapę drugiego rzędu można przesuwać
Trzeci rząd siedzeń składa się i rozkłada za pomocą klawiszy umieszczonych w bagażniku
Panel sterowania klimatyzacją dla pasażerów 3. rzędu foteli
Wersja L jest o 11 cm dłuższa od standardowej
Obszerne fotele są bardzo wygodne
Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości
Kolumna kierownicza ustawiana jest za pomocą elektryki
Na pokładzie nie brakuje pomysłowych schowków
Obsługa za pomocą dżojstika jest nieintuicyjna
Do wyboru są różne tryby jazdy
Lexus RX 450h L ma podgrzewane i wentylowane fotele
Łączna moc układu samochodu to 313 KM
Podczas jazdy w mieście przeszkadzają duże gabaryty pojazdu