Pierwsze wrażenie? Futurystyczna stylistyka nadwozia wyróżnia się na tle innych samochodów. Nawet jeżeli komuś nie do końca spodoba się taki design, nie może powiedzieć, że karoserii auta brakuje oryginalności. Poza tym dzięki dużym rozmiarom Lexus RX 450h prezentuje się masywnie, a to potęguje wrażenie solidności.
Co istotne zewnętrzne rozmiary nie zostały zmarnotrawione i przekładają się na wielkość wnętrza. W obu rzędach siedzeń miejsca jest aż nadto. W efekcie nawet gdy jedna za drugą usiądą wysokie osoby nikomu nie będzie ciasno. Wysoki komfort jazdy zapewniają dodatkowo obszerne fotele. Odbywanie długich podróży to czysta przyjemność. Nawet po spędzeniu kilku godzin za kierownicą Lexusa RX nie odczuwa się zmęczenia.
Skoro mamy do czynienia z hybrydą to oczywistością jest, że na jej pokładzie znalazły się dodatkowe akumulatory niezbędne do zasilania elektrycznego napędu. Dlatego nie powinno dziwić, że bagażnik pod którego podłogą umieszczono je nie ma imponującej wielkości. Na urlopowe wyjazdy musi wystarczyć kufer o pojemności 453 l. Bagażnik można oczywiście powiększyć, ale w pełnym wykorzystaniu go przeszkadza nierówna podłoga.
Lexus 450h – podwójna moc hybrydy
Do napędu pojazdu wykorzystano 6-cylindrowy widlasty silnik benzynowy o mocy 263 KM oraz elektryczny generujący 167 KM. Natomiast łączna moc układu to 313 KM. Takie wartości nawet w aucie o masie 2100 kg robią wrażenie. Tym bardziej, że Lexus 450h cieszy dobrą dynamiką. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu udaje się uzyskać setkę już po 7,7 s. Trzeba jednak pamiętać, że najlepsze przyspieszenie uzyskuje się po wybraniu kółkiem na tunelu środkowym sportowego trybu jazdy. W takim ustawieniu wyostrza się reakcja silnika na wciskanie pedału gazu i samochód gwałtownie wystrzeliwuje. Tym samym pokrętłem wybiera się tryb normalny lub ekonomiczny. Ten ostatni to propozycja dla kierowców, dla których niskie spalanie jest ważniejsze niż dynamika. Ale uwaga! W takim ustawieniu samochód rozpędza się wyraźnie słabiej choć też nie leniwie. Podczas testu udało nam się uzyskać średnie spalanie na poziomie 8 l/100 km. W pierwszym momencie wydaje się, że to dużo skoro producent obiecuje spalanie na poziomie 5,3 l. Pamiętajmy jednak, że mamy do czynienia z ciężkim SUV-em z napędem na obie osie, mocnym napędem i dobrymi osiągami. Wobec tych czynników takie zużycie paliwa jawi się całkiem korzystnie.
Zawieszenie samochodu oceniliśmy pozytywnie pod względem tłumienia nierówności nawierzchni. Niezależnie od wielkości pokonywanych wybojów pasażerowie nie będą odczuwali obniżenia komfortu resorowania. Cieszy także dobra stabilność pojazdu w trakcie szybkiej jazdy na wprost. Dopiero gdy poruszamy się po krętych odcinkach dróg dostrzeżemy słabości układu jezdnego Lexusa 450h. Nadwozie zaczyna się mocno przechylać i nawet jeżeli nie zostanie przekroczona granica bezpieczeństwa, pasażerowie odczują to niezbyt przyjemnie. Na szczęście Lexus 450h nie jest samochodem, który przewidziano do szaleństw po serpentynach, ale do spokojnej, choć wcale nie powolnej jazdy. Zatem taka charakterystyka układu jezdnego nie przeszkadza w tym przypadku.
Lexus 450h kosztuje minimum 299 900 zł za wersję Elite. Oprócz tego jest jeszcze odmiana Elegance kosztująca 343 900 zł oraz Limited Edition, za którą trzeba zapłacić tyle samo. Klienci, którzy cenią sportowy charakter mogą się zainteresować wersją F Sport – 369 900 zł, a dla najbardziej wymagających przewidziano topową odmianę Prestigę, ktorej cena wynosi 394 900 zł.
Lexus 450h – nasza opinia
Idealny SUV dla kierowców, którzy cenią luksusowy charakter oraz dobre osiągi, a jednocześnie poszukują samochodu, który nie zużywa nadmiernych ilości paliwa. Jednak zanim się nim zainteresujemy niezbędne będzie posiadanie minimum 300 tys. zł.
Lexus 450h – dane techniczne
Silniki | benz. V6-elektr. |
Ustawienie silnika benz. | poprzecznie z przodu |
Zasilanie silnika benz. | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa silnika benz. (cm3) | 3456 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 263/6000-167 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 335/4600-335 |
Skrzynia biegów | aut. bezstopniowa |
Napęd | 4x4 |
Hamulce (przód/tył) | tw/tw |
Opony testowanego auta p-t | 235/55 R 20 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4890/1895/1685 |
Rozstaw osi (mm) | 2790 |
Masa własna/ładowność (kg) | 2100/615 |
Pojemność bagażnika (l) | 453 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 65 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,7 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Spalanie w mieście | 5,3 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 5,3 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 122 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1225 km |
Średnica zawracania | 11,6 m |
Świetnie wyprofilowane fotele zapewniają wysoki komfort podróżowania
Z tyłu wygospodarowano dużo miejsca na nogi oraz nad głowami
Siedzenia drugiego rzędu można składać oraz przesuwać
Lexus 450h okazuje się bardzo stabilny podczas szybkiej jazdy na wprost
Pozycja za kierownicą jest wygodna, ale trzeba się przyzwyczaić do obsługi urządzeń pokładowych
Kolumna kierownicza ma elektryczną regulację ustawienia
Pokrętłem na tunelu środkowym wybiera się tryby jazdy. Oprócz poziomu Normal jest też Eco, Sport oraz Sport+
Na pokładzie nie zabrakło podgrzewanych oraz wentylowanych foteli
W samochodzie pracuje układ hybrydowy o łącznej mocy 313 KM
Pomimo dużej masy samochód rozpędza się do 100 km/h po 7,7 s
Bagażnik ma pojemność 453 l. Nie jest to imponująca wartość jak na dużego SUV-a. Pamiętajmy jednak, że ograniczają ją dodatkowe akumulatory
Po powiększeniu nie udaje się uzyskać idealnie równiej podłogi
Pod kufrem nie zabrakło pomysłowych schowków na drobiazgi
Tylną kanapę można złożyć za pomocą uchwytów umieszczonych w bagażniku
Podczas testu samochód spalił średnio 8 l/100 km. To więcej niż obiecuje producent, ale i tak nie jest to wygórowana wartość
Mapa nawigacji wyświetlana jest na ekranie o przekątnej 12,3 cala