Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mazda 2 - Całkowicie nowa

Mazda 2 - Całkowicie nowa

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pierwsza "dwójka" nie podbiła serc klientów. Nowy model ma przyczynić się do zmiany tej sytuacji i sprawić, że japoński koncern znowu będzie ważnym graczem w segmencie B.

Mazda 2 - Całkowicie nowa
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Mazda 2 - Całkowicie nowa

Pokazana na salonie genewskim nowa generacja Mazdy w przeciwieństwie do panujących trendów jest krótsza od poprzednika (o40 mm), ale ma oferować porównywalną przestronność wnętrza. Może z wyjątkiem kufra, który także zmalał -- z 270 do 250 l. Stylistyka auta jest zgodna z mazdowską filozofią Zoom-Zoom (czyt. zum-zum), która ma kojarzyć się z dźwiękiem, jakiego małe dzieci używają na określenie samochodu (pierszym autem Zoom-Zoom była Mazda 6). Przód auta przypomina rozwiązanie zastosowane w crossoverze CX-7. Wznosząca się linia boczna, charakterystyczne przetłoczenia na drzwiach oraz wystające nadkola dodają pojazdowi zadziorności i sugerują sportowy charakter. Podobne wrażenia wywołuje wnętrze. Chromowane wykończenie wylotów systemu wentylacyjnego, wstawki na kierownicy, okrągłych tarczach zegarów prędkościomierza oraz na konsoli środkowej przyjemnie kontrastują z czarnym tworzywem deski. Nietypowym, ale ergonomicznym rozwiązaniem dla segmentu B jest dość wysokie umiejscowienie drążka dźwigni zmiany biegów.Diesel trochę późniejDo sprzedaży auto trafi w trzecim kwartale tego roku i początkowo dostępne będzie z silnikami benzynowymi 1.3 w wersjach 75 lub 84 KM oraz mocniejszej 1.5/103 KM. Według wstępnych danych mniejsze jednostki popisywać się będą bardzo ekonomicznym zużyciem paliwa - średnio 5,4 l/100 km, najmocniejsza zapewni zaś dobre osiągi i pozwoli rozpędzać samochód do 186 km/h. Kilka miesięcy później oferta zostanie uzupełniona odiesla 1.4 (68 KM). W zależności od rynku standard wyposażenia modelu będzie obejmował m.in. 4 poduszki powietrzne, kurtyny, ABS, układ ESP oraz opracowany przez Mazdę zaawansowany sytem absorpcji i dystrybucji energii zderzenia (Mazda Advanced Impact Distribution and Absorption System). W Polsce Mazda - mimo wielu zapowiedzi - nadal nie uruchomiła oficjalnego przedstawicielstwa. Być może do jesieni sytuacja ulegnie zmianie. Na szczęście klienci mogą liczyć na kilku prężnie działających na naszym rynku dilerów marki.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: