.. ceną samochodu w Europie. Szczegóły poznamy we wrześniu, po premierze Mazdy 2 we Frankfurcie. Dla polskich fanów marki mamy jeszcze jedną dobrą wiadomość - odżywają pomysły na utworzenie polskiego przedstawicielstwa firmy. Co prawda, podobne zapowiedzi słyszymy już od przynajmniej 3 lat, ale teraz kierownictwo Mazdy doszło do wniosku, że przy odżywającym rynku motoryzacyjnym warto zaryzykować i wejść na dobre do Polski (do tej pory auta sprzedawane były przez niezależnych dilerów). Czym więc chce przekonać nas do siebie mała Mazda? Przede wszystkim bezpretensjonalnością. Ot, po prostu ładny, ale nierzucający się w oczy samochód, który nie aspiruje do miana auta rodzinnego poprzez tysiące możliwości aranżacji wnętrza, przesuwania tylnej kanapy itd. W "dwójce" znajdziemy po prostu tylko to, co jest tak naprawdę potrzebne i do tego ładnie opakowane.Jeśli więc szukamy auta, które na pokładzie nie ma bajerów, tylko wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy, warto poczekać na "dwójkę". Technicy zaoszczędzili zresztą nie tylko na wyposażeniu, ale przede wszystkim na masie - japoński "maluch" waży o 100 kg mniej niż poprzednik, a to już jest odczuwalne także przy spalaniu. Początkowo "dwójka" będzie oferowana z trzema silnikami benzynowymi: 1.3/75 KM, 1.3/86 KM (średnie spalanie 5,4 l/100 km), 1.5/103 KM (5,9 l/100 km). Wiosną 2008 roku pojawi się diesel 1.4. W efekcie pracy inżynierów powstało bardzo żywe auto, które ochoczo pokonuje nawet ostre zakręty i nie ma nic wspólnego z kanciastym poprzednikiem. Ten samochód to świetnie skrojona klasa B, która doskonale pasuje do dzisiejszych czasów i potrzeb kierowców. Mazda 2 to zdecydowanie auto o lekkim, sportowym "zabarwieniu". Nasz testowy samochód wyposażony był w najmocniejszy silnik 1.5, który oprócz dynamiki dysponuje również bardzo wysoką kulturą pracy. We wnętrzu nawet przy większych prędkościach jest cicho, a umieszczony wysoko drążek zmiany biegów jest bardzo poręczny. Minusy? Jeden - kolumna kierownicy regulowana tylko na wysokość. Miejmy nadzieję, że przy opracowywaniu strategii marketingowej dla Polski nie zmieni się wyposażenie seryjne - na Zachodzie auto ma m.in. 6 airbagów, ESP, klimatyzację i radio z CD.