Konstruktorzy Mazdy zadbali też o to, by 4-cylindrowy motor popisywał się przyjemnym rasowym brzmieniem. Do zalet jednostki należy również umiarkowany apetyt na paliwo, który tylko z powodu jazdy w miejskich korkach przekraczał 11 l/100 km, podczas gdy na trasie spadał poniżej 7 l/100 km.
Napęd przenoszony jest na przednią oś poprzez 6-biegową przekładnię manualną o krótkich skokach i z precyzyjnie prowadzonym drążkiem. Charakterystyka zawieszenia oraz bezpośredni układ kierowniczy zachęcają do dynamicznej jazdy. Auto prowadzi się pewnie, jest stabilne i tylko podczas szybkiego pokonywania zakrętów wykazuje lekkie tendencje do podsterowności. Wtedy także przydałoby się lepsze trzymanie boczne foteli.
Mazda 6 bez kłopotów radzi sobie natomiast z nierównościami i zapewnia wysoki poziom komfortu. Miejsca dla pasażerów jak i ich bagażu znajdziemy w jej wnętrzu pod dostatkiem. Kompletne jest również wyposażenie, m.in. przednie, boczne i kurtynowe airbagi, biksenonowe reflektory z układem doświetlania zakrętów, system audio, czujniki parkowania, automatyczna klimatyzacja.
W modelu Sport atrakcyjną sylwetkę auta dodatkowo podrasowano pakietem Sports Appearance Pack (sportowe: zderzaki, grill, wzór lamp tylnych, aluminiowe pedały oraz podpórka pod stopę we wnętrzu).