Stylistyka

Nadwozie

Mazda 6 to jeden z najładniejszych samochodów klasy średniej. Zadziorne spojrzenie, muskularne błotniki i smukła linia nadwozia wyróżniają "szóstkę" z tłumu. Mazda pozostała jedną z nielicznych firm, które oferują flagową limuzynę jako kombi, sedana i liftbacka. Ostatni łączy klasyczny wygląd ze zwiększoną funkcjonalnością. Połączenie tylnej szyby z klapą bagażnika ułatwia załadunek 510-litrowego bagażnika. Docenili to klienci. Aż 50% z nich wybiera "szóstkę" hatchback.

Wnętrze

Wnętrze Mazdy jest mniej finezyjne od nadwozia. Projektanci postawili na czytelność i funkcjonalność. W obu przypadkach nie znaleźliśmy uchybień. Lepsza mogłaby natomiast być jakość tworzyw wykończeniowych. Na przestronność nie można narzekać. W 4,7-metrowym samochodzie miejsca jest pod dostatkiem. Ciasno robi się dopiero, gdy na tylnej kanapie zasiądą trzy dorosłe osoby.

Wyposażenie

"Szóstki" z 2,5-litrowym silnikiem są dostępne wyłącznie w linii wyposażeniowej Sport. W jej przypadku standard obejmuje Sports Appearance Pack, czyli pakiet składający się z ospojlerowania, aluminiowych nakładek na pedały, ładniejszych wskaźników oraz zmienionych tylnych lamp.

Wersja Sport otrzymuje także fotele z półskórzaną tapicerką. Ich niskie położenie oraz duży zakres regulacji siedzeń i kierownicy nie pozostawia cienia wątpliwości. Mamy do czynienia z samochodem, który służy nie tylko do wygodnego przemieszczania się z miejsca na miejsce - Mazda 6 ma dawać również wiele przyjemności z pokonywania odległości.

Silnik i spalanie

Pod maskę prezentowanego samochodu trafił 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra. Maksymalne parametry są dostępne przy dosyć wysokich obrotach - 170 KM przy 6000 obr./min, 226 Nm przy 4000 obr./min. Mimo tego jednostka 2.5 MZR jest elastyczna i sprawnie rozpędza samochód od najniższych obrotów.

Silnik o znacznej pojemności nie jest przesadnie łasy na paliwo. Średnie zużycie benzyny wynosi 8-9 l/100km. W mieście z baku ubywa 11-12 l/100km, natomiast w trasie ok. 7,5 l/100km. W przypadku samochodu, który przyśpiesza do "setki" w 8,3 sekundy oraz jest w stanie rozpędzić się do 220 km/h są to wciąż akceptowalne wartości.

Prowadzenie

W Mazdzie 6 na pochwałę zasługuje nie tylko jednostka napędowa. Japończycy opracowali również świetną skrzynię biegów, precyzyjny układ kierowniczy oraz sprężyste zawieszenie. Ostatnie najlepiej spisuje się na gładkich drogach, na których nadmiar w Polce nie możemy narzekać. Większe nierówności przenikają do kabiny, natomiast koła w rozmiarze 225/45/R18 nie najlepiej czują się w koleinach, zmuszających do mocniejszego zaciśnięcia rąk na kierownicy. Podczas jazdy po zakrętach błyskawicznie zapomina się o wspomnianych niedogodnościach. "Szóstka" pokonuje je z taką swobodą, że trudno wierzyć w jej 1430 kilogramów masy.

Opinie

Mazda 6 2.5 MZR potwierdza maksymę głoszącą, że przyjemności kosztują. W tym przypadku 127 tysięcy złotych. To cena za kompletnie wyposażony samochód. Na liście płatnych dodatków znalazł się tylko lakier metalizowany lub mikowy. Mazda nie ukrywa, że nie planuje zalania rynku falą tanich samochód. Firma postawiła na klientów, którzy poza aspektem finansowych zwracają uwagę na wygląd i prowadzenie samochodu. W omawianym przypadku nie będą rozczarowani...