Jedyne co Mercedes wprowadził niedawno, to znakomite silniki Diesla z systemem Common Rail
Właśnie w taki silnik pojemności 2,7 litra wyposażony był testowany Mercedes klasy E w wersji kombi Elegance. Trzeba przyznać, że nazwa wersji nie jest na wyrost. Wyposażenie "dwieściesiedemdziesiątki" Elegance jest bowiem kompletne. Obejmuje ono zarówno elementy zapewniające bezpieczeństwo, jak też ułatwiające prowadzenie auta i dające wysoki komfort jazdy.
Kierowca ma w Mercedesie E 270 CDI Elegance możliwość pełnej elektrycznej regulacji fotela oraz położenia kierownicy w pionie, poziomie oraz wzdłużnie
Dodatkowo są 3 pamięci ustawień fotela kierowcy, kierownicy i zewnętrznych lusterek. Jest to szczególnie przydatne, jeśli autem jeździ dwóch lub trzech kierowców. Wystarczy przycisnąć jeden guzik umieszczony na wewnętrznej stronie drzwi, aby fotel, kierownica i lusterka ustawiły się automatycznie. Osoba zasiadająca po raz pierwszy za kierownicą Mercedesa klasy E w wydaniu Elegance może odczuwać pewien stres związany z dużą liczbą rozmaitych guzików, dźwigienek i przycisków. Jest ich bowiem blisko...setka! Sama instrukcja obsługi systemu Command (duży ekran, na którym wyświetlane są funkcje: sterowanie radiem, zmieniarką CD, nawigacją satelitarną, telefonem, klimatyzacją) to gruba, ponadstustronicowa książka. Ale nie taki diabeł straszny. Okazuje się bowiem, że wiele elementów sterowania, wiele przycisków i dźwigienek jest tak zaprojektowanych i umieszczonych, że ich obsługa i domyślenie się, do czego służą, nie sprawia kłopotów.
Bardzo przejrzysty i logicznie zaplanowany jest - mimo aż 33 przycisków rozmieszczonych wokół ciekłokrystalicznego ekranu system Command
Mimo więc tylu guzików nie trzeba przed wyruszeniem w drogę przechodzić specjalnego kursu obsługi. Wystarczy dosłownie kilka minut, aby się dobrze orientować w ich przeznaczeniu. Testowane auto było nie tylko komfortowe, ale też bardzo bezpieczne. Wyposażono je m.in. w system 8 airbagów: dwa czołowe, cztery boczne dla przednich i tylnych foteli oraz dwa umieszczone pod sufitem - mające chronić głowy kierowcy i pasażera. System ABS w tej klasie pojazdów już od dawna należy do wyposażenia seryjnego. W testowanym modelu zamontowany był również system stabilizacji jazdy ESP oraz - oferowany tylko w wersjach kombi - system samopoziomowania zawieszenia. Zapewnia on samoczynne wypoziomowanie zawieszenia, bez względu na wielkość i rozmieszczenie ładunku w aucie.
Jak podróżuje się takim luksusowym kombi?
Wybornie. Wnętrze jest obszerne, miejsca na przednich i tylnych fotelach jest bardzo dużo, nawet osoby bardzo wysokie nie mogą narzekać na ciasnotę. Fotele nadzwyczaj wygodne (to zresztą specjalność Mercedesa od wielu lat). Dzięki temu nawet wielogodzinna jazda nie męczy kierowcy i pasażerów. Znakomita jest łatwość manewrowania. Mimo dużych rozmiarów auta jego prowadzenie, parkowanie, jazda wąskimi uliczkami nie sprawiają problemów. Precyzyjne manewry (cofanie i dojeżdżanie do przeszkody) ułatwiają czujniki parkowania w przednich i tylnych zderzakach. Równie łatwe jak jazda jest przewożenie bagaży. Podłoga bagażnika jest płaska i równa z krawędzią progu (przed uszkodzeniem chroni ją osłona z blachy). Bagaż można zabezpieczyć przed przesuwaniem się dzięki sześciu uchwytom. Szerokość bagażnika między nadkolami wynosi 110 cm, głębokość przy podłodze 90 cm, u góry 108 cm. Jeśli bagaż nie jest wyższy niż 45 cm, można go całkowicie zakryć roletą. Dodatkowo w podłodze bagażnika jest schowek o wymiarach 35 na 90 cm i głębokości 13 cm, zakrywany twardą pokrywą. Można w nim umieścić np. aktówkę czy małą walizkę. Ładowność auta wynosi 655 kg, a pojemność bagażnika 600 litrów.
Silnik Diesla typu Common Rail ma moc 170 KM
Jego zaletą jest bardzo wysoki moment obrotowy wynoszący 370 Nm. Silnik zapewnia znakomite przyspieszenie (od zera do "setki" auto rozpędza się w 9,5 s), dużą elastyczność na wyższych biegach oraz ekonomiczne spalanie. W mieście testowany Mercedes spalał niecałe 6 l na 100 km, a w trasie zużycie paliwa nawet przy ostrej jeździe nie przekraczało 10 l na 100 km. Jedynym problemem, jaki wystąpić może w przypadku Mercedesa E 270 T CDI Elegance, to zgromadzenie potrzebnej gotówki na jego zakup.