Mercedes-Benz GLE nie bez powodu porównywany jest do znanego i cenionego SUV-a niemieckiego koncernu, Mercedesa ML. Nowy produkt stanowi bowiem unowocześnioną i odświeżoną wersję tego luksusowego samochodu osobowego o sportowym charakterze. Tym razem konstruktorzy marki przeszli jednak sami siebie. Udało im się połączyć piękny wygląd, doskonałe osiągi, ekonomiczne spalanie oraz wiele udogodnień dla użytkowników w jednym modelu.

Moc zamknięta pod maską

Rozmiary GLE budzą respekt: najsilniejsza wersja AMG to 492 cm długości, 213 cm szerokości i 166 cm wysokości. Ponad dwie tony wagi mogą sugerować, iż samochód będzie prowadziło się opornie. Nic bardziej mylnego! Zwrotność i żywiołowość modelu gwarantują nie tylko mocne silniki (do wyboru o 4, 6 lub 8 cylindrach), ale też 9-biegowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC

(w wersjach wysokoprężnych). Nie bez znaczenia jest również sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z kolumnami pneumatycznymi AIRMATIC. To połączenie sprawia, iż samochód zaskakuje bardzo szybką reakcją na polecenia kierowcy.

Pomimo, iż w ofercie tego modelu zdecydowana większość silników to jednostki benzynowe, nie zabrakło tu również diesla (3.0l/258KM). Silniki benzynowe generują moc w zakresie od 333 do 587KM.

O czym warto wspomnieć to fakt, iż po raz pierwszy marka zaoferuje SUV-a z hybrydowym napędem plug-in. Model GLE 500 e 4MATIC posiada układ napędowy składający się z benzynowego silnika BlueDIRECT V6 oraz motoru elektrycznego o mocy 85 kW. zaskoczy nie tylko mocą (442MK/650Nm maksymalnego momentu obrotowego), ale przede wszystkim niezwykle niskim spalaniem, wynoszącym średnio zaledwie 3,3l/100km. Samochód będzie też mógł poruszać się wyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego.

Standardowo luksusowe wnętrze

Marka Mercedes-Benz przyzwyczaiła swoich klientów do wygodnych i doskonale wyposażonych wnętrz swoich samochodów. Nie inaczej jest i w tym modelu. Pasażerów przywitają m.in. profilowane fotele z funkcjami podgrzewania i wentylacji, otwierane, panoramiczne okno dachowe oraz dwa rzędy regulowanej automatycznie klimatyzacji.

Kierowca nie będzie miał problemów z odnalezieniem odpowiednich przycisków na desce rozdzielczej – nie jest ich wiele, a jego ręka spoczywająca na podłokietniku intuicyjnie trafi na kontroler systemu COMAND. Rozbudowane funkcje menu z pewnością będą wymagały chwili czasu na lepsze poznanie, jednak nie będzie to czas stracony!

Dopasuj tryb jazdy do swoich potrzeb!

To, co z pewnością ucieszy kierowców to system Dynamic Select czyli system dynamicznej kontroli prowadzenia. Konstruktorzy zaproponowali w nowym GLE sześć trybów jazdy. Cztery są znane kierowcom: INDIVIDUAL (samodzielnie ustalanie parametrów jazdy), COMFORT (kładący nacisk na zrelaksowaną jazdę charakterystyczną dla Mercedesów), SLIPPERY (odpowiedni na śliską nawierzchnię) i SPORT (pozwalający na dynamiczną jazdę i wyższe przyspieszenia poprzeczne i wzdłużne). W modelu 4MATIC kierowca znajdzie również tryb OFFROAD (uruchamia terenowe algorytmy ABS, ESP lub 4ETS) oraz OFFROAD+, który w trudnych warunkach uruchomi reduktor i blokadę międzyosiową. Każdy tryb posiada osobne wizualizacje na ekranie multimediów.

Podsumowując: Mercedes-Benz GLE to z pewnością jedna z najciekawszych, o ile nie najbardziej ciekawa wersja samochodu w swojej klasie. Liczne udogodnienia dla kierowcy, doskonałe osiągi oraz świetne parametry techniczne sprawiają, iż liczba zamówień na GLE stale rośnie.