W porównaniu z poprzednikiem Mercedes obiecuje ponad 2 tys. poprawek i udoskonaleń. My koncentrujemy się na najważniejszych aspektach:Wygląd zewnętrzny - większy grill, inaczej uformowanezderzaki i lusterka, zmienione tylne lampy. Do tego szersza, chromowana listwa na tylnej klapie.nWnętrze - lepsze materiały, nowa, multifunkcyjna kierownica oraz zmieniona obsługa klimatyzacji. Technika - na ten temat trzeba napisaç znacznie więcej. Zmieniono nastawy zawieszenia, układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni, zastosowano nowy układ hamulcowy. Zamiast sprawiającego kłopoty systemu SBC w nowej klasie E znajdzie się klasyczny układ hydrauliczny z dodatkowymi funkcjami, jak np. osuszanie tarcz przy jeździe po mokrej nawierzchni oraz układ zapobiegający staczaniu się auta przy podjazdach na wzniesienia. Asystent awaryjnego hamowania będzie miał funkcję pulsującego światła stopu, które w zależności od siły hamowania będzie zmieniało swoją częstotliwość. Z flagowej klasy S zostanie przejęty system PreSafe, który w sytuacji rozpoznania przez elektronikę nieuchronności kolizji domyka okna i szyberdach oraz napina pasy bezpieczeństwa. Gdy faktycznie dochodzi do wypadku, aktywne zagłówki dociskają się do głów pasażerów. Wszystko to w nowej klasie E znajdzie się w wyposażeniu seryjnym. Nowy system oświetleniowyRazem z opcjonalnymi refelktorami biksenonowymi oferowany jest nowy, inteligentny system oświetlenia drogi. Poza miastem automatycznie zmieniane są natężenie światła oraz jego zasięg (patrz ilustracje z prawej strony). Reflektor znajdujący się po zewnętrznej stronie drogi zmienia również ustawienie. Także znany już układ doświetlania zakrętów został poprawiony. Dla wnikliwych - z zewnątrz można rozpoznać nowe reflektory po szklanych lamelkach na głównej lampie. Kolejna zmiana objęła silniki, choć trzeba przyznać, że naprawdę nowe są dwa:E 500 i E 63 AMG. Pozostałe na potrzeby nowej klasy E zostały zmodyfikowane, co przełożyło się przede wszystkim na zwiększenie mocy - do tej pory paleta jednostek miała od 122 do 476 KM, teraz od 136 do 514 KM (E 63 AMG). Mimo gruntownych zmian Mercedes zapowiada pozostawienie dotychczasowych cenjednostek 4- i 6-cylindrowych, więcej trzeba będzie płacić za silniki V8.
Mercedes klasy E - Lepszy, ale nie droższy
Już za 6 tygodni do dilerów Mercedesa trafi nowa klasa E, choć tak naprawdę mówienie o niej "nowa" jest trochę na wyrost. To po prostu face lifting, który ma poprawić dynamikę sprzedaży jednego z ważniejszych dla firmy modeli.