Nadwozie/jakość. Karoseria zapewnia olbrzymią ilość miejsca dla wszystkich pasażerów. Komfort podróżowania podwyższają wygodne fotele. Eleganckie wnętrze wykończono drewnianymi okładzinami oraz skórzaną tapicerką. Przyzwyczajenia wymaga wsiadanie i wysiadanie, bo podłoga jest umieszczona wysoko. Na tylne miejsca trafia się przez odsuwane drzwi z prawej strony. Można je mieć również z lewej, ale kosztuje to dodatkowo 2867 zł. We wnętrzu wygospodarowano mnóstwo schowków na drobiazgi, a bagaż bez problemu zmieści się w pojemnej części ładunkowej. Mniejsze rzeczy można przymocować dzięki seryjnym uchwytom. Kierowca będzie zadowolony z ergonomicznie rozplanowanego kokpitu, a dobrą widoczność pomimo sporych gabarytów auta zapewniają duże lusterka.Układ napędowy/osiągi. Po włączeniu zimnego silnika słychać charakterystyczny dla diesli klekot. Na szczęście w całym zakresie prędkości obrotowych napęd nie atakuje jadących nadmiernym hałasem. 150 KM pozwala na dynamiczne przyspieszanie niemal 2-tonowego auta. Także zwiększanie prędkości podczas wyprzedzania odbywa się sprawnie. To zasługa automatycznej skrzyni. Wyposażone w nią Viano w porównaniu z modelem z manualną przekładnią przyspiesza do "setki" o prawie 2 s szybciej. Przekładnia działa precyzyjnie, dzięki czemu jadący nie odczuwają momentu zmiany biegu. Zważywszy na wysoką masę i osiągi, spalanie jest na akceptowalnym poziomie. Układ jezdny/komfort. Podwozie dobrze znosi nierówności dróg. Tylko na większych wybojach niezaładowany tył ma tendencje do podskakiwania. Pokonywanie kolein oraz szybka jazda na zakrętach nie wywołują nadmiernych przechyłów nadwozia.Koszty/bezpieczeństwo. Przyjemność podróżowania vanem Mercedesa dużo kosztuje. Na szczęście już w standardzie otrzymujemy niemal kompletne wyposażenie zapewniające bezpieczną i komfortową jazdę.