Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mini Cooper S – wcale nie takie małe
  • Mini Cooper S ma silnik o mocy 192 KM
  • Samochód nie tylko dynamicznie jeździ, lecz także świetnie się prowadzi
  • Mini Cooper S w 5-drzwiowej wersji nie traci nic ze sportowego charakteru

Większość kierowców postrzega Mini jako samochód do dawania frajdy. Jest to w pełni uzasadnione, szczególnie gdy dotyczy wersji Cooper S ze 192-konnym benzyniakiem pod maską. Okazuje się jednak, że w wersji 5-drzwiowej w aucie można doszukać się również praktycznych cech.

Wsiadanie i opuszczanie pojazdu dzięki dodatkowym drzwiom nie jest trudne. Co ciekawe, po zajęciu miejsca we wnętrzu nie będziemy wcale narzekali na nadmierną ciasnotę – pod warunkiem jednak, że z tyłu będą podróżowały dzieci. Jadący z przodu docenią wygodne fotele z dobrym bocznym podparciem. W 5-drzwiowej wersji Mini nie staje się rodzinnym pojazdem, ale jego kufer (271-941 l) wystarczy na weekendowe bagaże familii.

Mini Cooper S zachwyca mocnym silnikiem

W przypadku Coopera S to właśnie silnik jest elementem, który decyduje o wyborze tej odmiany. Upakowane pod krótką maską 192 konie mechaniczne dziarsko zabierają się do pracy. Najlepiej robią to, gdy wybierze się sportowy tryb jazdy. Wówczas już po 6,8 s na liczniku mamy setkę. Świetna dynamika to zasługa nie tylko wysokiej mocy, lecz także automatycznej skrzyni, która bardzo szybko włącza poszczególne przełożenia, a gdy zachodzi taka potrzeba, bez ociągania redukuje biegi. Mniej powodów do zadowolenia daje zużycie paliwa. Podczas testu w mieście w zależności od stylu jazdy potrzeba było 8-10 l/100 km. To znacznie więcej niż obiecuje producent.

To kolejna cecha, za którą fani cenią Coopera S. Auto precyzyjnie wpisuje się zarówno w długie łuki, jak i ciasne nawroty. W pokonywaniu krętych odcinków dróg pomaga dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy. Mniej powodów do zadowolenia daje komfort resorowania. Twarde nastawy zawieszenia w połączeniu z niskoprofilowymi oponami sprawiają, że pokonywanie wybojów nie jest przyjemne. Jednak auto spisuje się pod tym względem lepiej niż 3-drzwiowa odmiana. Dzięki większemu o ponad 7 cm rozstawowi osi (w 3-drzwiowej wersji wynosi on 2495 mm) Mini nie podskakuje przesadnie na podłużnych nierównościach.

Pod względem kosztów zakupu nie jest to z pewnością atrakcyjna oferta, bo za Coopera S trzeba zapłacić ponad 120 000 zł. Z drugiej strony pamiętajmy, że za tę kwotę otrzymujemy nietuzinkowe auto o sportowych osiągach.

Mini Cooper S - nasza opinia

Świetna propozycja dla kierowców, którzy czerpią frajdę z dynamicznego prowadzenia. Co ważne, 5-drzwiowe nadwozie wcale nie zmniejsza przyjemności z podróżowania, a przy okazji poprawia praktyczność Mini. Mniej cieszy wysoka cena pojazdu.

Mini Cooper S - dane techniczne:

Silnikt.benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3)1998
Moc maks. (KM/obr./min)192/5000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)280/1350
Napęd/skrzynia biegówprzedni/aut. 7
Dł./szer./wysokość (mm)4005/1485/1425
Rozstaw osi (mm)2567
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l)278-941/44
Masa własna (kg)1340
Cena testowanej wersji (zł)od 123 725

Mini Cooper S - osiągi:

Przyspieszenie 0-100 km/h6,8 s
Prędkość maksymalna235 km/h
Spalanie średnie6,8 l/100 km
Emisja CO2124 g/km
Teoretyczny zasięg815 km
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków