- Mini Cooper S ma silnik o mocy 192 KM
- Samochód nie tylko dynamicznie jeździ, lecz także świetnie się prowadzi
- Mini Cooper S w 5-drzwiowej wersji nie traci nic ze sportowego charakteru
Większość kierowców postrzega Mini jako samochód do dawania frajdy. Jest to w pełni uzasadnione, szczególnie gdy dotyczy wersji Cooper S ze 192-konnym benzyniakiem pod maską. Okazuje się jednak, że w wersji 5-drzwiowej w aucie można doszukać się również praktycznych cech.
Wsiadanie i opuszczanie pojazdu dzięki dodatkowym drzwiom nie jest trudne. Co ciekawe, po zajęciu miejsca we wnętrzu nie będziemy wcale narzekali na nadmierną ciasnotę – pod warunkiem jednak, że z tyłu będą podróżowały dzieci. Jadący z przodu docenią wygodne fotele z dobrym bocznym podparciem. W 5-drzwiowej wersji Mini nie staje się rodzinnym pojazdem, ale jego kufer (271-941 l) wystarczy na weekendowe bagaże familii.
Mini Cooper S zachwyca mocnym silnikiem
W przypadku Coopera S to właśnie silnik jest elementem, który decyduje o wyborze tej odmiany. Upakowane pod krótką maską 192 konie mechaniczne dziarsko zabierają się do pracy. Najlepiej robią to, gdy wybierze się sportowy tryb jazdy. Wówczas już po 6,8 s na liczniku mamy setkę. Świetna dynamika to zasługa nie tylko wysokiej mocy, lecz także automatycznej skrzyni, która bardzo szybko włącza poszczególne przełożenia, a gdy zachodzi taka potrzeba, bez ociągania redukuje biegi. Mniej powodów do zadowolenia daje zużycie paliwa. Podczas testu w mieście w zależności od stylu jazdy potrzeba było 8-10 l/100 km. To znacznie więcej niż obiecuje producent.
To kolejna cecha, za którą fani cenią Coopera S. Auto precyzyjnie wpisuje się zarówno w długie łuki, jak i ciasne nawroty. W pokonywaniu krętych odcinków dróg pomaga dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy. Mniej powodów do zadowolenia daje komfort resorowania. Twarde nastawy zawieszenia w połączeniu z niskoprofilowymi oponami sprawiają, że pokonywanie wybojów nie jest przyjemne. Jednak auto spisuje się pod tym względem lepiej niż 3-drzwiowa odmiana. Dzięki większemu o ponad 7 cm rozstawowi osi (w 3-drzwiowej wersji wynosi on 2495 mm) Mini nie podskakuje przesadnie na podłużnych nierównościach.
Pod względem kosztów zakupu nie jest to z pewnością atrakcyjna oferta, bo za Coopera S trzeba zapłacić ponad 120 000 zł. Z drugiej strony pamiętajmy, że za tę kwotę otrzymujemy nietuzinkowe auto o sportowych osiągach.
Mini Cooper S - nasza opinia
Świetna propozycja dla kierowców, którzy czerpią frajdę z dynamicznego prowadzenia. Co ważne, 5-drzwiowe nadwozie wcale nie zmniejsza przyjemności z podróżowania, a przy okazji poprawia praktyczność Mini. Mniej cieszy wysoka cena pojazdu.
Mini Cooper S - dane techniczne:
Silnik | t.benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1998 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 192/5000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 280/1350 |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/aut. 7 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 4005/1485/1425 |
Rozstaw osi (mm) | 2567 |
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l) | 278-941/44 |
Masa własna (kg) | 1340 |
Cena testowanej wersji (zł) | od 123 725 |
Mini Cooper S - osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,8 s |
Prędkość maksymalna | 235 km/h |
Spalanie średnie | 6,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 124 g/km |
Teoretyczny zasięg | 815 km |