Kompaktowy model Mitsubishi z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, rynek w Polsce był w 2009 roku drugim w Europie pod względem sprzedaży tegoż auta (3634 szt.). Ale mimo dużej popularności japońska marka nie spoczęła na laurach i jesienią bieżącego roku wprowadziła w Lancerze kilka modyfikacji.
Przede wszystkim w ofercie pojawiły sie dwa nowe silniki: benzynowy 1.6 i turbodiesel 1.8 DID, dokonano zmian w wyglądzie i na liście seryjnego wyposażenia (m.in. 7 airbagów, ESP, klimatyzacja, radio CD z MP3, gniazdo AUX, komputer pokładowy).
Do tej pory osoby chcące kupić benzynową odmianę Lancera musiały zdecydować się na wersję 1.8/143 KM – niezbyt dynamiczną jak na tak dużą moc, a poza tym dość paliwożerną. Teraznowy silnik 1.6 ma tylko nieznacznie gorsze przyspieszenie niż 1.8 (0,7 s różnicy do „setki”), a spala aż o 2 l/100 km mniej. Podczas testu potwierdziliśmy dużą oszczędność nowego motoru.