Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nissan Almera 1.5 Comfort High - Europejskie gusty

Nissan Almera 1.5 Comfort High - Europejskie gusty

Różne upodobania klientów powodują, że samochody projektowane są z myślą o konkretnym odbiorcy. Inne auto powędruje do Ameryki, Azji czy Europy. Taką filozofię przyjął Nissan tworząc nową wersję Almery. Samochód został zbudowany pod gusta klientów z Europy i w dużej mierze przez Europejczyków stworzony. Almera drugiej generacji zadebiutowała na salonie samochodowym we Frankfurcie w ubiegłym roku jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Nadwozie zostało opracowane w ośrodkach stylistycznych w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Japonii.

Nissan Almera 1.5 Comfort High - Europejskie gusty
Auto Świat
Nissan Almera 1.5 Comfort High - Europejskie gusty

Samochód nawiązuje swym wyglądem do poprzednika, ale jest od niego o wiele ładniejszy

Zgrabna, zwarta sylwetka jest zaprojektowana w sportowym stylu. Widoczne jest to przede wszystkim w wersji trzydrzwiowej. Z przodu pojazdu pomiędzy światłami znajdują się charakterystyczne dla marki skrzydła z logo firmy. Z boku samochodu uwidoczniony jest mocno zaznaczony tylny słupek i charakterystyczna linia dachu, a tył zdominowany jest przez duże lampy. Wszystkie zabiegi stylistyczne potęgują dynamiczny wygląd auta i jego sportowe aspiracje.

Najmniejszym silnikiem w tym modelu jest półtoralitrowa jednostka napędowa o mocy 90 KM

Jest to raczej silnik przeznaczony dla osób, które preferują spokojniejszy sposób jazdy i nie oczekują od swego auta supersportowych osiągów. Przyspieszenie do stu kilometrów na godzinę według danych fabrycznych trwa prawie 14 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 173 km/h. Samochód jest za to dobrze wyciszony i oszczędny. Średnio podczas testu auto spaliło nieco ponad 7 l/100 km. Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą precyzyjnej pięciobiegowej skrzyni przekładniowej. Wybieranie biegów jest łatwe, co jest istotne przy dynamiczniejszym przyspieszaniu, bo wówczas trzeba często zmieniać biegi.

Dużo lepiej sprawuje się układ jezdny

W zawieszeniu zastosowano z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu przestrzennie prowadzoną belkę skrętną. Zawieszenie jest sztywno zestrojone, dzięki czemu nawet szybka jazda w zakrętach nie powoduje zbytniego wychylania się karoserii. Brak jest większych oznak nad- lub podsterowności, a jeżeli nawet wystąpią, to są łatwe do opanowania dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu. Nadwozie nawet obciążone nie ma tendencji do nadmiernych wychyleń.

Bardzo dobrze sprawują się również hamulce, do skuteczności których nie można mieć żadnych zastrzeżeń

Konstruktorzy wiele uwagi poświęcili na dopracowanie wnętrza samochodu. Jest ono dość przestronne zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach. Chociaż tutaj może brakować trochę miejsca na nogi wyższych pasażerów, jeżeli przednie fotele będą cofnięte. Bagażnik o pojemności 355 litrów może być powiększony przez rozkładanie tylnej, asymetrycznie dzielonej kanapy. Schowkami, jakie udało się wygospodarować, można by obdarować kilka samochodów. Do dyspozycji są zarówno zamykane schowki na konsoli środkowej i w drzwiach, jak i kieszenie odsłonięte.

Nie zabrakło również uchwytów na kubki i okulary

Materiały wykończeniowe są dobrej jakości i miłe w dotyku. Wnętrze Nissana Almery jest znakomicie dopracowane pod względem ergonomii. Kierowca, przed którym znajdują się czytelne wskaźniki, bez problemu znajdzie odpowiednią pozycję dzięki regulowanej w pionie kierownicy i siedzeniom ustawianym w trzech płaszczyznach. Dodatkowo siedzenia zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne i są wygodne nawet na dłuższych trasach. Nissan Almera jest dobrze wyposażona. W wersji Comfort High (cena 49 600) w standardzie otrzymujemy systemy poprawiające bezpieczeństwo ABS, wspomaganie hamowania (EBD), dwa airbagi.

Nie zabrakło również elementów podnoszących komfort użytkowania elektrycznie opuszczane szyby i ustawiane lusterka to tylko niektóre z długiej listy

W testowanej przez nas wersji kosztującej około 54 tysięcy złotych w wyposażeniu znalazła się dodatkowo klimatyzacja i radioodtwarzacz. Nissan Almera 1.5 jest dobrą propozycją dla ludzi młodych, chociaż w tej wersji silnikowej nie zaspokoi większych aspiracji sportowych. Przystępnej cenie, na tle konkurentów, towarzyszy bogate wyposażenie standardowe i niewielkie zużycie paliwa.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków