Nadwozie/wnętrze

Chromowany "grill" w formie skrzydełek, "brylantowe" reflektory, zmienione zderzaki - wszystko to bardzo ładnie wygląda, ale nie zmienia nic w dziedzinie skąpej przestronności. Wnętrze jest ciasne i zwyczajnie nie nadaje się dla ludzi o długich nogach - o posiadających bagaż już nie wspominając.

Silnik/skrzynia biegów

O wiele lepiej wygląda sprawa z silnikiem. Pojemność tej aluminiowej czterozaworowej jednostki, dzięki zwiększeniu skoku tłoka o 2,3 mm, wzrosła do 1348 ccm, co Japończycy wielkodusznie i optymistycznie zaokrąglają do sprzedażnego 1.4. Jednocześnie moc zwiększyła się z 75 do 82 KM. Tak mocnej Micry jeszcze nie było. Zmotoryzowana w ten sposób Micra zwinnie jak łasica przemyka przez miasto i nie boi się trasy. Odjeżdżając spod świateł nie daje sobie dmuchać w kaszę, a przy wyprzedzaniu zdecydowanie pomaga wyraźnie wyższy moment obrotowy. Niestety, od okolic 4000 obr./min silnik staje się bardzo głośny. Świetnie wypada spalanie (6,5 l/100 km), znakomita jest skrzynia biegów.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Zawieszenie jest tak zestrojone, że nawet agresywne użytkowanie auta nie powoduje żadnych problemów z charakterystyką jezdną. Precyzyjny jest układ kierowniczy, znerwicowanych ostrzejszą jazdą pasażerów uspokajają cztery poduszki powietrzne i ABS z systemem EBD i BAS. Z takim wyposażeniem Micra zatrzymuje się o całe 4 m wcześniej niż dotąd - brawo! Żeby jeszcze to wcześniejsze zatrzymywanie (42 m) nie było wciąż o 2 metry za dalekie! Seryjnie w wyposażeniu są mocowania Isofix do fotelików dziecięcych.

Komfort

Nieco usportowiona charakterystyka resorowania sprawia, że jazda jest przyjemnie dynamiczna, bez wpadania w twardą niewygodę. Zarówno fotele, jak i wyposażenie są dobre.

Koszty

Niestety, Micra Sport nie będzie dostępna na polskim rynku. Od września oferowany jest model z identycznym silnikiem 1.4 o mocy 82 KM w dwóch wersjach wyposażenia. Droższa wersja - Comfort High - zaopatrzona m.in. w dwa airbagi, elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek kosztuje 40 200 zł.

Podsumowanie

Trzeci face lifting Micry to już maksimum jej możliwości. Zwiększona do 82 KM moc czyni ją naprawdę szybką, poprawione wyposażenie wpływające na bezpieczeństwo i skuteczność hamulców cieszą, weselsze wnętrze jest miłe dla oka i... pośladków. Niestety, wciąż jest to ta sama ciasna Micra.

Ocena: 4