- W pokonywaniu przeszkód terenowych pomagają: napęd 4x4, prześwit 223 mm oraz reduktor
- Może trudno w to uwierzyć, ale odnowiona Navara udowadnia, że pikap też może być przyjemny podczas jazdy
- Komfortowe resorowanie, wygodne fotele, przestronne wnętrze, dobre własności terenowe - to największe zalety Nissana Navara po liftingu
Pikapy to typowe modele do trudnej roboty. Jednak Nisssan Navara po modernizacji zmienił się tak bardzo, że może pełnić funkcję auta, którym bez przykrości podróżuje się na co dzień, także wtedy, gdy nie musimy wozić ponadgabarytowych i ciężkich ładunków.
Nissan Navara - nadwozie
Nissan Navaraz wydatnym przednim zderzakiem prezentuje się masywnie, a jednocześnie za sprawą chromowanych elementów nie brakuje mu elegancji. Po zajęciu miejsca we wnętrzu byliśmy pozytywnie zaskoczeni – pozycja za kierownicą jest wygodna, obsługa urządzeń pokładowych łatwa, a fotele wreszcie nie są przesadnie płaskie i nie tylko zapewniają wygodne podróżowanie, lecz także dobrze podpierają z boku. Przestronność w obu rzędach siedzeń też jest godna pochwały.
Nissan Navara - silnik
Nissan Navara jest oferowany z dieslem 2.3, który występuje w dwóch wersjach mocy – 160 oraz 190 KM. Navara to ciężkie auto i zdecydowanie polecamy mocniejszy wariant (taki miał testowany egzemplarz). Prawie 200 KM to całkiem sporo, a mimo to „setkę” osiąga się dopiero po 11,2 s. Pamiętajcie jednak, że to stado koni mechanicznych musi wprawić w ruch auto o masie znacznie przekraczającej 2 tony.
Jednak podczas jazdy bardziej denerwuje sposób pracy automatycznej przekładni. Biegi są włączane powoli, a w dodatku w trakcie spokojnego podróżowania mechanizm zbyt długo zwleka z włączeniem kolejnego biegu. Nie pomaga ręczna zmiana, bo jeżeli nie uzyska się odpowiedniej prędkości, słychać tylko delikatne „pi, pi”, a system nie pozwala włączyć wyższego przełożenia. Powody do zadowolenia daje za to cicha praca jednostki.
Nissan Navara - prowadzenie
Nissan Navara po liftingu ma jeszcze nietypowy jak na pikapa atut w postaci wysokiego komfortu resorowania. Auto nie podskakuje na wybojach i skutecznie tłumi wszelkie nierówności. Mniej ciekawie przedstawia się kwestia prowadzenia – to przede wszystkim wina typowego dla pikapów nieprecyzyjnego układu kierowniczego.
Nissan Navara - koszty
Cenę (168 400 zł) skalkulowano na poziomie rywali. Za Mitsubishi L200 z topowym wyposażeniem, 150-konnym dieslem i automatyczną skrzynią zapłacicie 167 190 zł, a Toyota Hilux SR5 (150 KM i „automat”) to wydatek 163 300 zł.
Nissan Navara naszym zdaniem
Może trudno w to uwierzyć, ale odnowiona Navara udowadnia, że pikap też może być przyjemny podczas jazdy. To przede wszystkim zasługa znacznie poprawionego komfortu resorowania. Zaletami auta są także przestronne wnętrze oraz wygodna pozycja za kierownicą. Najmniej powodów do zadowolenia daje natomiast zbyt powolna praca skrzyni biegów.
Nissan Navara 2.3 dCi - dane techniczne
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 2299 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 190/3750 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 450/1500 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 7 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 5330/1850/1828 |
Rozstaw osi (mm) | 3150 |
Dł./szer./wys. skrzyni ład. (mm) | 1585/1560/498 |
Masa własna/ładowność (kg) | 2115/1135 |
Masa przyczepy ham. (kg) | 3500 |
Rozmiar opon w test. aucie | 255/60 R 18 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,2 s |
Prędkość maksymalna | 184 km/h |
Spalanie (WLTP) średnie | 7,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 194 g/km |
Teoretyczny zasięg | 985 km |
Cena wersji Tekna (zł) | 168 400 |