Note został zaprojektowany przez Nissana i według zapowiedzi producenta ma zrewolucjonizować klasę małych, miejskich aut. Przekonajmy się, czy mu się to uda
Samochód oferuje wyjątkowo dużą przestronność, zwłaszcza w drugim rzędzie foteli. Nawet gdy za kierownicą usiądzie osoba o wzroście ponad 180 cm, to za nią wygodnie zmieści się pasażer o zbliżonych gabarytach.
Kufer Nissana w standardzie oferuje prawie 300 l (to duża wartość w segmencie B). Gdy autem będziemy podróżować we dwójkę lub z dziećmi, możemy jednym ruchem ręki przesunąć kanapę do przodu, co pozwoli zwiększyć przestrzeń bagażową do ponad 380 l.
Nota wyposażono w szereg elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. Wśród nich znajdziecie niespotykany w tej klasie czujnik „martwego pola” czy systemy ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu lub obiektach (także tych poruszających się!) podczas cofania. Wszystkie wchodzą w skład zestawu Safety Shield, dostępnego seryjnie w wersji Tekna (w uboższej Acenta – 4500 zł).
Plusy Note:
- przestronne wnętrze
- pojemny bagażnik
- możliwość aranżacji wnętrza
- niskie zużycie paliwa (przy delikatnej jeździe)
- liczne systemy wspomagające kierowcę
Minusy Note:
- wysoka cena zakupu
- niska jakość materiałów deski rozdzielczej
- mało czytelny wyświetlacz nawigacji
- zbyt wrażliwe systemy wspomagające kierowcę
Więcej informacji na temat testu Nissana Note 1.2 DIG-S znajdziecie w najbliższym numerze „Auto Świat” (AŚ nr. 46/2013)
Galeria zdjęć
Rozstaw osI (2600 mm) zapewnia dużą ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż, ale także korzystnie wpływa na prowadzenie samochodu
Wyświetlacz nawigacji w słoneczne dni był mało czytelny
Nikt nie będzie narzekał na małą liczbę schowków i ich funkcjonalność
Czujnik „martwego pola” i line assist można wyłączyć naraz lub pojedynczo
Kierowca może wcisnąć przycisk „Eco” i uruchomić wskaźniki siły nacisku na pedał gazu (z butem) i oszczędnej jazdy (zielone podświetlenie).
Wygodne fotele i duża ilość miejsca w pierwszym rzędzie foteli
Tak dużej przestrzeni na nogi nie oferuje z tyłu żaden pojazd segmentu B
Note II Generacji to dobrze przemyślane auto, które spełni wymagania rodzin
Po przesunięciu kanapy do przodu bagażnik ma 381 l, po jej złożeniu – 1465 l
W Nocie znajdziemy niespotykany w tej klasie czujnik „martwego pola” czy systemy ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu lub obiektach (także tych poruszających się) podczas cofania