Siódma generacja Patrola to pełnowymiarowy SUV, konkurujący w segmencie z takimi modelami jak: Toyota Land Cruiser, Mercedes GL czy Range Rover. Auto powstało na nowej płycie podłogowej i w porównaniu z poprzednikiem ma znacznie ciekawszą, mniej surową stylistykę nadwozia. Model oferowany będzie w wersji 5-drzwiowej, z siedmioma miejscami dla pasażerów i luksusowym wyposażeniem.
Standard obejmie m.in. skórzaną tapicerkę, drewniane elementy wykończenia deski rozdzielczej oraz system multimedialny z dotykowym, kolorowym ekranem i osobnymi monitorami dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń (zainstalowane w zagłówkach przednich foteli).Źródło napędu Patrola stanowi potężny, 8-cylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, o pojemności 5,6 l, mocy 400 KM i momencie 550 Nm. Jednostka współpracuje z 7-stopniowym „automatem”.Kolejne nowości w modelu to: niezależne zawieszenie wszystkich kół, system hydraulicznej kontroli przechyłów nadwozia (HBMC), zapewniający komfortowe i stabilne zachowanie się auta na różnych nawierzchniach, oraz nowy stały napęd na 4 koła All Mode 4x4, dający kierowcy możliwość wyboru czterech trybów pracy (piach, asfalt, śnieg, kamienie). W wyposażeniu znajdą się ponadto układy: wspomagania zjazdu i wjazdu na wzniesienie oraz kontroli ciśnienia w oponach.