Jakby na przekór różnego rodzaju spekulacjom, Volvo nie zwalnia tempa i systematycznie będzie wprowadzać do oferty kolejne modele. Udało nam się dotrzeć do kilku ściśle tajnych projektów, które za kilka lat mają wypełnić luki w ofercie szwedzkiego koncernu.

Wiele wskazuje na to, iż znacznie powiększy się rodzina najmniejszych aut Volvo. Do obecnego już na rynku modelu C30 dołączy atrakcyjny kabriolet z elektrycznie składanym, materiałowym dachem – w klasie premium będzie konkurował m.in. z Audi A3 i BMW serii 1 w wersjach cabrio. Następnym modelem będzie V30, czyli oczekiwana wersja 5-drzwiowa małego coupé, która zaoferuje bardziej przestronne i funkcjonalne wnętrze. Wprowadzenie tej odmiany nadwoziowej wynika również z repozycjonowania następnej generacji S40/V50, ale o tym za chwilę.

Volvo V30 powstanie na zmodyfikowanej platformie  aktualnego C30 i wyróżniać się będzie bardziej surową stylistyką z wyrazistym przodem i ostro ściętym tyłem z małą szybą. Na bazie tej wersji planowane jest także uterenowione auto, oznaczone symbolem XC30.

Nie wiadomo jeszcze, jakie jednostki napędowe trafią do tego modelu, można jednak przypuszczać, że oferta obejmie nową generację ekologicznych silników z serii DRIVe, w tym benzynowy o poj. 1,6 l i mocy 109 KM oraz układ hybrydowy z dieslem i silnikiem elektrycznym, który będzie można ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego.

Pierwsze informacje na temat tego ostatniego rodzaju napędu Volvo zaprezentowało na początku czerwca. Ma on wejść do produkcji seryjnej w 2012 roku we współpracy z koncernem energetycznym Vattenfall, który dostarczy systemy ładowania akumulatorów i zbuduje publiczną sieć stacji elektrycznych. Układ hybrydowy Plugin będzie oferowany także w innych modelach koncernu i pozwoli przejechać tylko na zasilaniu elektrycznym do 50 km, a silnik wysokoprężny według zapewnień przedstawicieli marki będzie zadowalać się zaledwie 2 l oleju napędowego na 100 km. Ładowanie litowo-jonowych akumulatorów samochodu po podłączeniu do sieci 230 V zajmie ok. 5 godzin. Podczas jazdy energia będzie odzyskiwana w trakcie hamowania.

Jeszcze w tym roku Volvo przeprowadzi testy nowego napędu hybrydowego zainstalowanego w modelu V70, które pozwolą  sprawdzić oczekiwania klientów. Szacunkowy koszt przejechania kilometra ma wynieść ok. 4 eurocentów.

Pod koniec przyszłego roku zostanie zaprezentowana kolejna generacja S40/V50. W porównaniu z obecną gamą auto urośnie tak, by łatwiej mogło konkurować z Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedesem klasy C. W stylistyce obydwu modeli znajdziemy rozwiązania inspirowane najnowszym XC60 oraz przyszłym S60. Również pod względem wyposażenia i wykończenia mają stanowić atrakcyjną alternatywę dla niemieckich modeli. Nowe S40 i V50  będą dostępne z napędem na przednią oś lub obie, w tym także w uterenowionej odmianie XC50.