Z generacji na generację karoserię Nissana coraz bardziej zaokrąglano. Micra III (K12; produkowana od 2003 roku) miała już swój niepowtarzalny, jajowaty styl, który przypadł do gustu głównie kobietom. Patrząc na kolejne wcielenie bestselleru Nissana, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że ze stylistycznego punktu widzenia nowa Micra jest bezpośrednim rozwinięciem poprzedniczki. Wystarczy spojrzeć na niemalże identyczne drzwi czy przód pojazdu – mały Nissan nadal patrzy na świat wyłupiastymi reflektorami, tyle że teraz front wyposażono w dzielony na dwie części duży wlot powietrza do silnika.
Bardzo ciekawe rozwiązanie zastosowano przy konstruowaniu dachu autka – przetłoczenia w kształcie bumerangu według inżynierów Nissana mają obniżyć poziom hałasu we wnętrzu. Czy tak jest w rzeczywistości, pokażą dopiero testy nowej Micry.
W aucie montowane będą początkowo dwa silniki benzynowe o identycznej pojemności 1,2 litra. Trzycylindrowa jednostka w podstawowej wersji będzie rozwijała 80 KM i 108 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa i kompresor ma rozwijać 98 KM. Mocniejsza odmiana standardowo otrzyma również system Start&Stop, dzięki czemu emisja CO2 wyniesie zaledwie 95 g/km. Obydwa silniki będą wyposażone w 5-biegowe przekładnie manualne lub, na życzenie, w bezstopniową skrzynię CVT. Później do Micry trafi też diesel.
Z ciekawszych elementów w wyposażeniu nowego Nissana znajdziemy elektronicznego asystenta parkowania, szklany dach oraz rozbudowany system nawigacji i audio Nissan Connect. W standardzie montowanych będzie m.in. 6 poduszek powietrznych.
Sprzedaż auta w Europie rozpocznie się najprawdopodobniej w listopadzie. Micra będzie wytwarzana w 4 fabrykach na całym świecie, a do Europy mają trafiać pojazdy wyprodukowane w Tajlandii.