Najnowsza generacja Volkswagena Polo pojawiła się na rynku w 2009 roku, a obecnie trafia do sprzedaży jej odmłodzone wydanie.

Trzeba przyznać, że zakres zmian pozytywnie zaskakuje, choć najmniej dotyczy to wyglądu. Maluch Volkswagena jest dostępny w dwunastu kolorach, w tym pięciu nowych. W samochodzie zmieniono przedni zderzak, w którym dolny wlot powietrza powiększono, a wyżej położony grill jest tylko atrapą, przez którą powietrze nie dostaje się do silnika.

{ "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YTk7MDA_/0b4fb8de91138e8a7318845ae734c5bf.png", "caption": "Volkswagen Polo", "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "uuid": "497c81e0-1272-5d3f-99e9-c1cc40abf7ca", "available": { "start": "2017-12-21 00:00:00+0100" }, "size": { "height": 768, "width": 1024, "bytes": 2036822 }, "contentSources": [ { "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "publicationId": { "ocdn": "0b4fb8de91138e8a7318845ae734c5bf", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "asyncAdSlot": null } Volkswagen Polo
Volkswagen Polo

W droższych wersjach zamontowano chromowaną listwę ozdobną łączącą reflektory przeciwmgielne. Służy ona optycznemu poszerzeniu nadwozia oraz także optycznemu obniżeniu punktu ciężkości. Światła przednie w całości wykonane w technologii LED pojawią się jesienią. Z tyłu zmodernizowane Polo rozpoznamy po wnęce na tablice rejestracyjną na zderzaku, którą poszerzono i nadano jej kształt trapezu.

Producent zastosował w zmodernizowanym Polo nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, który ma zapewniać lepszą precyzję prowadzenia. Możemy również zamówić wersję Sport Select z obniżonym o półtora centymetra zawieszeniem. Dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom, kierowca może w tym wariancie wybrać jedną z dwóch charakterystyk tłumienia.

{ "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZGQ7MDA_/46f0fb90368c2e56779d3826789cad1c.png", "caption": "Volkswagen Polo", "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "uuid": "9a0b5027-07fe-579e-92a7-0bbc411c9816", "available": { "start": "2017-12-21 00:00:00+0100" }, "size": { "height": 768, "width": 1024, "bytes": 1765457 }, "contentSources": [ { "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "publicationId": { "ocdn": "46f0fb90368c2e56779d3826789cad1c", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "asyncAdSlot": null } Volkswagen Polo
Volkswagen Polo

Pod maską Polo debiutują nowe lub zmodernizowane jednostki benzynowe i diesla. Gamę otwierają 3-cylindrowe silniki MPI z wtryskiem pośrednim o pojemności 1 litra i mocach 60 lub 75 KM. Więcej mocy oferuje silnik z wtryskiem bezpośrednim 1.2 TSI, który będzie dostępny w wariantach 90- i 110-konnym. Mocniejszą wersję możemy zamówić również z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Nowością pod maską Polo jest 3-cylindrowy silnik diesla 1.4 TDI, który zastępuje w gamie jednostki 1,2- oraz 1,6. Motor 1.4 TDI jest oferowany w trzech wariantach mocy: 75, 90 oraz 105 KM (uzupełni ofertę później).

Odświeżone Polo rzuca wyzwanie konkurentom cz. II

We wnętrzu zauważymy nową kierownicę przeniesioną wprost z Golfa, za którą znajduje się nowy zestaw zegarów umieszczonych w tubach. Nowych kształtów nabrał również panel klimatyzacji.

Na środkowej konsoli pojawiły się nowe dotykowe wyświetlacze, które są wyposażeniem seryjnym każdej wersji. Najprostszy z nich ma przekątną 5-cali i monochromatyczny panel. W wyższych wersjach Polo znajdziemy już kolorowe wyświetlacze o przekątnych 5-cali oraz 6,5-cala.

Po raz pierwszy w Volkswagenie debiutuje, z rocznym poślizgiem, MirrorLink, który umożliwia klonowanie obrazu wraz z wybranymi aplikacjami z naszego telefonu wprost na wyświetlacz samochodu. Dzięki temu możemy np. poprzez panel dotykowy samochodu wybierać połączenia lub słuchać muzyki wgranej w naszego smartfona. Producent daje możliwość wzmocnienia sygnału dochodzącego do telefonu komórkowego. Poprzez złącze indukcyjne uzyskamy podłączenie do anteny zewnętrznej samochodu.

{ "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NzQ7MDA_/7ba7e883afff3068e5d26ece2abbb375.png", "caption": "Volkswagen Polo", "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "uuid": "262a0c03-ff9d-5e7d-a9ed-d67d5a524dd4", "available": { "start": "2017-12-21 00:00:00+0100" }, "size": { "height": 768, "width": 1024, "bytes": 1714027 }, "contentSources": [ { "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "publicationId": { "ocdn": "7ba7e883afff3068e5d26ece2abbb375", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "asyncAdSlot": null } Volkswagen Polo
Volkswagen Polo

Zmodernizowane Polo, tak jak dotychczas, oferowane jest w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline oraz w kilku dodatkowych odmianach: uterenowionej Cross oraz najbardziej oszczędnej BlueMotion. W ciągu roku pojawi się wariant BlueGT o mocy 150 KM (wcześniej 140 KM), a jesienią sportowe Polo GTI o mocy 192 KM (dotąd moc wynosiła tylko 180 KM).

Za najtańsze trzydrzwiowe Polo Trendline 1.0 MPI/60 KM trzeba zapłacić sporo, bo aż 47 290 zł. Wyposażenie tego wariantu nie zachwyca. Poza oczywistymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa, czyli kompletem poduszek powietrznych i ESP (kurtyny wymagają dopłat w każdej wersji), możemy tu znaleźć 14-calowe felgi stalowe, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka, wskaźnik ciśnienia w oponach czy centralny zamek z pilotem.

Standardem stał się hamulec wielokolizyjny, który po kolizji samoczynnie wyhamowuje pojazd, oraz podwójna podłoga bagażnika. Brakuje tu klimatyzacji i radia, które możemy taniej dokupić w pakiecie. Za zbliżoną cenę, co bazowe Polo, z salonu Renault wyjedziemy nowym Clio Grandtour z silnikiem 1.2/75 KM wyposażonym np. w radio i nawigację.

{ "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/M2E7MDA_/63245233ca62f81af23b74bae9307b17.png", "caption": "Volskwagen Polo", "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "uuid": "8b2f8c4b-87ef-5806-b617-aeddca03985c", "available": { "start": "2017-12-21 00:00:00+0100" }, "size": { "height": 768, "width": 1024, "bytes": 1836790 }, "contentSources": [ { "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "publicationId": { "ocdn": "63245233ca62f81af23b74bae9307b17", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "asyncAdSlot": null } Volskwagen Polo
Volskwagen Polo

Lepsze wyposażenie oferuje Polo Comfortline (ceny od 51 790 zł), ale wciąż bez radia i klimatyzacji w standardzie. Samochód doposażono w stalowe 15-calowe obręcze kół, tylne szyby regulowane elektryczne, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą oraz system Start-Stop.

Najlepsze wyposażenie, ale i najwyższą cenę, ma wersja Highline (ceny od 60 990 zł). Tu nabywca może się już cieszyć z posiadania 15-calowych felg aluminiowych, klimatyzacji, radia, świateł przeciwmgielnych, sportowych foteli z podłokietnikami, komputera pokładowego oraz systemu rozpoznającego zmęczenie kierowcy. W topowych wariantach Polo pojawiły się opcjonalne rozwiązania rzadko spotykane w segmencie B, np. aktywny tempomat, który działa w zakresie prędkości 30-160 km/h. Oferowany on jest razem z systemem ostrzegającym przed kolizją oraz układem samoczynnego wyhamowania pojazdu działającym do prędkości 30 km/h. Po raz pierwszy w maluchu Volkswagena znajdziemy też kamerę cofania (opcja).

Uwzględniając tylko niektóre powyższe opcje dobrze wyposażone Polo z silnikiem diesla 1.4 TDI/90 KM i skrzynią DSG będzie kosztować ponad 80 tys. zł.