Astra OPC w limitowanej wersji trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku. Jej nazwa nawiązuje bezpośrednio do wyścigowego toru i ma podkreślać wieloletnią współpracę Opla z Nurburgringiem. Właśnie tu, a szczególnie na legendarnej pętli Nordschleife, określanej jako terytorium Opla, koncern przeprowadza testy swoich samochodów produkcyjnych. Limitowaną serię wyróżnia biały kolor nadwozia, charakterystyczne pasy szachownicy biegnące wzdłuż maski, dachu i tylnej klapy, duży tylny spoiler oraz 19-calowe, także białe obręcze kół ze stopów lekkich z niskoprofilowanymi, wyczynowymi oponami. Na karbonowych słupkach oraz na oparciach profilowanych foteli Recaro umieszczono zarys toru Nurburgring. Wnętrze wykończono skórą, aluminium i karbonowymi detalami. W schowku w kokpicie umieszczono tabliczkę z grawerowanym numerem serii. Astrę Nurburgring Edition wyposażono w drugą generację interaktywnego układu jezdnego IDS Plus2, znaną z najnowszej Vectry i Zafiry OPC, dopasowaną do dynamicznych możliwości auta. Pod maskę trafił turbodoładowany silnik benzynowy o poj. 2,0 l i mocy 240 KM, współpracujący z 6-biegową, manualną skrzynią. Do "setki" Opel przyspiesza w 6,4 s i może osiągać prędkość 244 km/h. Cena jest jeszcze nieznana.
Galeria zdjęć
Opel Astra - Nurburgring Edition
Opel Astra - Nurburgring Edition
Opel Astra - Nurburgring Edition
Opel Astra - Nurburgring Edition
Opel Astra - Nurburgring Edition