Trzecia generacja Zafiry jest o blisko 20 cm dłuższa od swojej poprzedniczki i mierzy 4,66 m. Nic dziwnego, że auto jest porównywane nie tylko do typowych konkurentów z segmentu kompaktowych vanów (jak VW Touran, Renault Scénic czy Citroën C4 Picasso), lecz także do Forda S-Maxa i VW Sharana.
Dodatkowe centymetry zaowocowały znacznie przestronniejszym wnętrzem. Zostało ono wykończoneszlachetniejszymi materiałami, a wyposażenie wzbogacono m.in. o elementy znane z Insignii. Dzięki temu auto stało się interesującą propozycją zarówno dla rozrastających się rodzin, jak i dla tych, którzy używają samochodu do długich, służbowych podróży. Szczególny nacisk w trakcie prac projektowych położono na drugi rząd siedzeń.
Nie znajdziemy już tam kanapy, lecz trzy niezależne fotele, które można składać, przesuwać i, jeśli zajdzie taka potrzeba, wymontować. Dzięki zwiększonej szerokości auta, z tyłu bezproblemowo zmieszczą się trzy dziecięce foteliki.
Przekształcenie rodzinnego autobusu w luksusowy lounge trwa tylko chwilę – wystarczy złożyć oparcie środkowego fotela i już mamy wygodny, szeroki podłokietnik. W wersji 5-osobowej bagażnik Opla powiększył się o 65 l (do 710 l), a maksymalnie może zabrać nawet 1860 l (plus 40 l). Za wrażenie jeszcze większej przestronności wnętrza odpowiada panoramiczny szklany dach (opcja).
W Polsce auto będzie oferowane w dwóch wariantach wyposażeniowych – Enjoy i Cosmo. W standardzie znajdziemy m.in.: ESP, 6 poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, manualną klimatyzację, relingi dachowe, radioodtwarzacz z CD i mp3.
Dopłata do 7-miejscowej wersji wynosi 2,5 tys. zł. Sprzedaż samochodu rozpocznie się w styczniu. W gamie znajdą się wówczas silniki: 1.8, 1.4 T/140 KM, 1.6 T CNG oraz 2.0 CDTi/130 KM. Pozostałe jednostki napędowe pojawią się wiosną.