Logo

Oto nowy Volkswagen Golf

Piotr Burchard
Piotr Burchard

„Niewiele jest na świecie takich aut, których stylistyka przez dziesięciolecia produkcji była tylko szlifowana i doskonalona, tak jak w przypadku Golfa” – powiedział szef stylistów VW, Walter de Silva podczas berlińskiej premiery najnowszej, 7. generacji pojazdu.

Strategia małych kroków sprawdza się doskonale, bo od 38 lat kompakt VW sprzedaje się świetnie, a posiadacze jego kolejnych wariacji cenią sobie ewolucyjny rozwój stylistyki.

Wraz z nową generacją samochodu zmieniły się za to zupełnie zastosowane rozwiązania techniczne. Golf VII został zbudowany na nowej platformie MQB, która będzie podstawą w zdecydowanej większości aut Volkswagena z poprzecznie umieszczonym silnikiem. Konstruktorom udało się znacznie obniżyć masę auta – o całe 100 kg – i to mimo zwiększenia wymiarów nadwozia. Długość pojazdu wzrosła o 56 mm, a rozstaw osi – o 59 mm.

Mniejsza masa i redukcja współczynnika oporu powietrza umożliwiły zmniejszenie zużycia paliwa – średnio o 23 proc. dla całej palety jednostek. Wersja BlueMotion (1.6 TDI) ma spalać średnio tylko 3,2 l/100 km (na rynku od przyszłego roku).

Poziom bezpieczeństwa podnoszą nowe systemy wspomagające kierowcę, m.in. niefortunnie nazwany „wielokolizyjny hamulec”, który po pierwszym uderzeniu auta w przeszkodę samoczynnie je wyhamuje przy użyciu 2/3 całkowitej mocy układu, by zapobiec ewentualnym dalszym kolizjom.

Podstawowy Golf z silnikiem 1.2 TSI/85 KM w wersji Trendline kosztuje od 59 990 zł (wersja 3d), czyli mniej niż dotychczasowy model podstawowy. Auta można zamawiać od 17 września br. Tyle zapewnień producenta.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: Nowe Volkswagen
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu