6 o mocy 175 KM. Maksymalny moment obrotowy jednostki wynosi 240 Nm przy 1600 obr./min. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu wzrasta do 260 Nm. Ciekawostka: silnik jest owocem współpracy koncernu BMW i PSA (Citroën, Peugeot). Motor powstał na bazie 150-konnego silnika 1.6, który zadebiutował jesienią 2006 roku właśnie w modelu 207. Większą moc uzyskano dzięki zmienionemu oprogramowaniu i przekonstruowaniu turbiny. Zewnętrzna stylistyka nadwozia Peugeota 207 RC różni się od wersji bazowej m.in. spoilerem nad tylną szybą, podwójną chromowaną końcówką wydechu oraz satynową obudową lusterek. 207 RC jest pierwszym pojazdem w swoim segmencie, który wyposażono w system SSP (stabilizację kierowania). Uzupełnia on układ ESP i skraca drogę hamowania o 4-10 proc. przy jeździe na wprost w warunkach różnej przyczepności prawych i lewych kół. Twardo zestrojone zawieszenie 207 RC dobrze utrzymuje tor jazdy. Układ kierowniczy jest precyzyjny, silnik dynamiczny, choć poniżej 2000 obr./min wyczuwa się dziurę turbinową. Na pochwałę zasługuje rasowe brzmienie motoru i wydechu oraz świetnie wyprofilowane przednie fotele. Skrzynia biegów ma krótkie przełożenia. Tylko "jedynka" jest dłuższa - to umożliwia dynamiczniejszą zmianę biegów podczas pokonywania zakrętów przy mniejszych prędkościach.
Peugeot 207 RC - Lwi pazur "207"
W kwietniu wejdzie do sprzedaży na polskim rynku sportowa wersja modelu 207. Auto oznaczone symbolem RC będzie napędzane turbodoładowanym silnikiem 1.