Spośród małych kombi oprócz Peugeota 207 SW klienci mogą wybrać jeszcze Clio Grandtour lub Fabię Combi. Główna przyczyna małej popularności tego nadwozia w segmencie B to mimo wszystko kiepska funkcjonalność.
Przestrzeni dla pasażerów jest w nich jak na lekarstwo, podobnie z miejscem na bagaż
By zwiększyć atrakcyjność „207-ki”, Peugeot wpadł na oryginalny pomysł i swoje kombi oferuje w „uterenowionej” wersji Outdoor.
Dzięki czarnym zderzakom, listwom progowym i osłonom na błotnikach auto jest z zewnątrz doskonale rozpoznawalne. Charakterystyczne dla tego modelu są także relingi dachowe oraz listwa na progu bagażnika wykonane z aluminium.
We wnętrzu nie ma typowych wyróżników, ale wyposażenie jest bogate, bo odmianę Outdoor zbudowano na topowym wariancie Allure.
Nabywcy 207 SW będą zadowoleni z przestronnej przedniej części kabiny, w której znajdą czytelną i solidnie wykonaną deskę rozdzielczą. Niestety, za kierowcą o wzroście ok. 180 cm miejsca dla pasażerów pozostaje niewiele, a 337-litrowa przestrzeń bagażowa jest najmniejsza wśród kombi tej klasy. Pocieszeniem będą regularne kształty kufra i płaska podłoga po złożeniu oparć kanapy.
W charakter Outdoora doskonale wpisuje się 1,6-litrowe HDI, dysponujące dużym momentem obrotowym (270 Nm), który sprawia, że silnik jest bardzo elastyczny.
Dynamiczna jazda w trakcie testu zaowocowała średnim zużyciem na poziomie 6,5 l/100 km
Niestety, dobrą opinię o układzie napędowym zepsuła hacząca skrzynia biegów. Zwiększony prześwit ułatwia poruszanie się po leśnych duktach, ale o prawdziwym terenie trzeba zapomnieć, zwłaszcza że w Outdoorze zachowano napęd tylko na przednią oś. Zawieszenie ma sztywną charakterystykę, jednak rezerwa komfortu jest wystarczająca.
Z zakupem Outdoora trzeba się spieszyć, bo latem zadebiutuje następca 207 – model 208.
Galeria zdjęć
Zwiększony prześwit i osłony nadwozia sugerują, że Outdoor to uterenowione kombi.
Przetestowaliśmy, jak sprawdza się nie tylko na asfaltowych drogach.
Wersja Outdoor bazuje na topowej odmianie Allure. Mamy więc klimatyzację automatyczną, półskórzaną tapicerkę, aluminiowe nakładki na pedałach i białe tarcze zegarów
Standardowo 337 l. Po złożeniu oparć powstaje równa podłoga, a pojemność rośnie do 1258 l
Peugeot 207 SW Outdoor: jego motto to rekreacja
Peugeot 207 SW Outdoor: jego motto to rekreacja
Peugeot 207 SW Outdoor: jego motto to rekreacja
Peugeot 207 SW Outdoor: jego motto to rekreacja
Peugeot 207 SW Outdoor: jego motto to rekreacja
Peugeot 207 SW Outdoor: jego motto to rekreacja
Peugeot 207 SW Outdoor: jego motto to rekreacja
Peugeot 207 SW Outdoor: jego motto to rekreacja