Peugeot 508 jest następcą modeli 407 oraz 607. Zatem postawiono przed nim wyjątkowo trudne zadanie, bowiem ma jednocześnie spełniać funkcję praktycznego auta rodzinnego oraz luksusowejlimuzyny dla prezesa, którą do tej pory w ofercie francuskiego producenta był model 607.
Czy to zadanie jest wykonalne? Okazuje się, że tak gdyż wersje nadwoziowe 508-ki mają nieco odmienny charakter. Kombi jest praktyczne i pojemne, natomiast sedan dzięki dyskretnym dodatkom takim jak m.in. chromowane wstawki może zostać reprezentacyjną limuzyną.
Jedno jest pewne – bez względu na rodzaj nadwozia najnowsza propozycja Peugeota może się podobać, polubią ją głównie ci, którzy od pojazdu tej klasy oczekują czegoś więcej niż tylko urządzenia przemieszczającego się z punktu A do B.
508-ka bez względu na rodzaj nadwozia może się podobać, ten złowieszczo uśmiechnięty pysk, wydłużone efektowne reflektory z ledowymi światłami do jazdy dziennej, nisko umieszczone logo oraz ciekawy kształt świateł przeciwmgielnych. Tak ten lew rusza na polowanie, a jego celem jest jak najpewniejsze pochłanianie kolejnych kilometrów dróg.
Nie jest tajemnicą, że z zewnątrz Peugeot 508 w niczym nie przypomina swoich poprzedników. Natomiast we wnętrzu znaleźliśmy elementy znane ze starszych modeli francuskiego producenta. Tak to nie pomyłka, za sterowanie elektrycznymi szybami oraz lusterkami odpowiada zestaw przycisków znany z 307-ki, 206-ki czy choćby 407-ki. Można przypuszczać, iż firmowe magazyny części jeszcze nie zostały do końca opróżnione.
Na szczęście to jedna z niewielu wad jakie dostrzegliśmy w kabinie naszego przestronnego kombi. Poza wspomnianymi wcześniej elementami kokpit Peugeota 508 to prawdziwy XXI wiek. Przyciski sterujące funkcjami pojazdu, radia czy klimatyzacji są wystarczająco duże, jeśli dodamy do tego białe wyraźne napisy i niemiecką ergonomię – otrzymamy wyjątkowo praktyczny i komfortowy pojazd.
Czy wspominaliśmy już o jakości montażu? Chyba nie, a tego przeoczyć nie można. Co prawda kokpit Peugeota 508 jest pełny francuskiego stylu, ale jakość montażu i materiały zastosowane do wykończenia deski rozdzielczej w modelu którym jeździliśmy były na bardzo wysokim, można by rzec niemieckim poziomie.
Komfort, to coś czego oczekujemy decydując się na kupno francuskiego auta. Tak w przypadku aut producentów znad Loary komfort jest jednym ich znaków rozpoznawczych i nie mówimy tu tylko o pracy zawieszenia, bo ją poznacie później ale o fotelach które w przypadku modelu 508 są jednymi z lepszych jakie mieliśmy okazję testować we francuskich autach. Ich projekt jest idealnym kompromisem pomiędzy miękkością zapewniającą komfort a twardością gwarantującą utrzymanie ciała kierowcy oraz pasażerów nawet podczas podróży górskimi serpentynami.
Przejdźmy do tego co najważniejsze – czas na jazdę. Na samym początku zapewniamy, że francuski samochód taki jak Peugeot 508 jest nadal głównie komfortowy. Zmontowany w naszym egzemplarzu silnik 1,6 THP osiągający maksymalnie 156 KM zadaje się być optymalną jednostką jaka powinna pracować pod maską rodzinnego auta, która będzie idealnie pasować zarówno do długich wakacyjnych wojaży jak i codziennych dojazdów do pracy.
Zapytacie zapewne dlaczego nie polecamy diesla? Cóż, wymaga on dopłaty około 5 000 zł – niby niewiele, ale jak się okazało nowoczesny silnik benzynowy taki jak ten, który napędzał nasze auto zadowala się naprawdę małymi ilościami paliwa.
Podczas jazdy poza miastem, średnie zużycie paliwa wyniosło 5,7 l/100, w mieście nasz Peugeot 508 na pokonanie każdych 100 km potrzebował 9 l benzyny, natomiast średnie zużycie jakie udało się na m uzyskać podczas całego testu wyniosło7 l/100 km – to bardzo dobry wynik.
Musimy przyznać, że rozpoczynając test Peugeota 508 spodziewaliśmy się zawieszenia o miękkiej charakterystyce, kojarzącego się z tą marką. Tymczasem nasz rodziny lew pokazał pazurki i ma dość sztywne, ale nadal bardzo komfortowe podwozie, które sprawia, że prowadzący czerpie sporo przyjemności z dynamicznego pokonywania nawet wyjątkowo ostrych zakrętów.
PODSUMOWANIE – Rodzinne kombi Peugeota nieco nas zaskoczyło. Nowa rodzinna limuzyna z Francji ma wyjątkowo silny wizerunek i to czego nikt od Peugeota oczekiwał – czyli, bardzo wysoką jakość materiałów wykończeniowych oraz wręcz wzorowy ich montaż. Jeśli więc dodamy do tego bardzo udany silnik benzynowy, który sprawnie napędza duże auto nie zużywając zbyt wiele paliwa otrzymamy bardzo udane rodzinne kombi. Peugeot rusza na łowy – konkurenci powinni się bać.