Peugeot 508 w swojej najnowszej odsłonie zadebiutował wiosną 2018 roku podczas salonu genewskiego. Najpierw w wersji liftback a chwilę później dołączyło kombi. Od tamtej pory zdążyliśmy na łamach „Auto Świata” wielokrotnie nim się zachwycać, choć trzeba przyznać, że nie był to zachwyt bezkrytyczny. Teraz do testu trafiła wersja 2.0 BlueHDi z pakiem wyposażeniowym Allure.
Peugeot 508 2.0 BlueHDi – nadwozie
Styl, elegancja, magnetyzm, seksapil – te wszystkie słowa nasuwają się natychmiast na sam widok Peugeota 508. To ładne, reprezentacyjne auto, które zwraca uwagę charakterystycznym układem reflektorów z ustawionymi pionowo światłami ledowymi do jazdy dziennej, smukłą linią boczną i opadającą dachu, dzięki czemu Peugeot 508 wręcz kipi dynamicznym urokiem, wzmocnionym dodatkowo przez przyciemniane szyby i lampy tylne oraz 17-calowe alufelgi. Przy długości 4,75 m i wysokości 1,4 m Peugeot 508 zachowuje świetne proporcje i bez wątpienia może uchodzić za jedną z najbardziej designerskich limuzyn klasy średniej wyraźnie aspirującej o segmentu premium.
Wnętrze Peugeota 508 zaprojektowane w nowoczesnym stylu również wywołuje bardzo dobre wrażenie. Wykończone jest materiałami wysokiej jakości i bogato wyposażone. Jedyne zastrzeżenia można mieć w zasadzie tylko do ilości miejsca na tylnej kanapie – to po części „zasługa” opadającej linii dachu. Za to bagażnik oferuje przyzwoitą w tej klasie pojemność 487 l (1537 l po złożeniu oparć kanapy).
Peugeot 508 2.0 BlueHDi – silnik
Moc 163 KM i moment 400 Nm dostępny przy 2000 obr./min to gwarancja dobrych osiągów, które w połączeniu z pracą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów EAT potrafią dostarczyć sporo przyjemności z jazdy na co dzień. Silnik błyskawicznie reaguje na ruchy pedałem gazu i chętnie przekazuje moment na przednie koła. Do tego na plus trzeba zaliczyć niskie spalanie, które poza miastem potrafi spaść poniżej 6 l/100 km, a w intensywnym ruchu miejskim sięgnąć (podczas testu) maksymalnie 8,7 l.
Peugeot 508 2.0 BlueHDi – prowadzenie
Sprężysta charakterystyka zawieszenia Peugeota 508 zapewnia stabilne zachowanie auta w zakrętach. Owszem, na krótkich poprzecznych nierównościach da się wyczuć pewną nerwowość, ale pod tym względem Peugeot 508 nie różni się niczym szczególnym od głównych konkurentów. Za to na długich trasach zachowuje się jak urodzony cruiser dostarczając komfort na najlepszym poziomie. Układ kierowniczy jest dobrze zbalansowany i zapewnia dobrą informację zwrotną, a mała kierownica pewnie leży w dłoniach. Także pozycja za kierownicą nie budzi większych zastrzeżeń, choć akurat jeden z wysokich kolegów narzekał na ograniczoną regulację pionową kolumny kierowniczej, przez co zawadzał kolanami o wieniec.
Peugeot 508 BlueHDi – cena
Testowany Peugeot 508 wyposażony był w pakiet Allure, czyli drugi w kolejności spośród czterech dostępnych dla tego modelu (Active, Allure, GT Line i topowy GT). Obejmuje on standardowo takie elementy, jak m.in.: czujniki parkowania z przodu i z tyłu, deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, multimedia z 10-calowym ekranem dotykowym i obsługą Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link, nawigacja Peugeot Connect NAV, system Peugeot Connect SOS & Assistance, system bezkluczykowego uruchomienia auta DML, tapicerka półskórzana Allure i nowy Peugeot i-Cockpit®.
Na liście opcji znalazły się m.in. szyby tylne boczne i tylna przyciemniane (600 zł), pakiet manualny AGR dla foteli przednich + podgrzewane przednie fotele (3200 zł), reflektory przednie Peugeot Full LED Technology, bezprzewodowe ładowanie smartfona w standardzie Qi (400 zł) oraz pakiet Drive Assist Plus (3600 zł). Wraz z opcjami cena auta sięgnęła 176 600 zł, co pozycjonuje go w górnych strefach klasy średniej.
Peugeot 508 BlueHDi S&S EAT8 Allure – dane techniczne:
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1997 cm3, R4, turbodiesel | |
Moc | 163 KM przy 3750 obr./min | |
Moment obrotowy | 400 Nm przy 2000 obr./min | |
Skrzynia biegów i napęd | 8-biegowy automat EAT8, napęd na koła przednie | |
Prędkość maksymalna | 230 km/h | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,4 s | |
Średnie zużycie paliwa | 5,5 l/100 km (WLTP) | |
Masa własna | 1530 kg | |
Cena | od 150 400 zł (176 600 zł testowany) |