Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot 508 PSE – co potrafi najmocniejszy seryjny Peugeot w historii?

Peugeot 508 PSE – co potrafi najmocniejszy seryjny Peugeot w historii?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Dwa lata po zapowiedzi w Genewie sportowa odmiana Peugeota 508 w końcu wyjeżdża na drogi i otwiera nowy rozdział dywizji marki odpowiedzialnej za emocje: Peugeot Sport Engineered. Podczas pierwszej przejażdżki Peugeotem 508 PSE sprawdziłem, jakich wrażeń dostarcza ta 360-konna hybryda plug-in.

Peugeot 508 PSEPeugeot
  • Sportowego modelu klasy średniej Peugeot nie miał od czasów „405-ki” T16
  • Wygląd w dużej mierze odpowiada wersji koncepcyjnej z 2019 r. i jest jednym z największych atutów Peugeota 508 PSE
  • Peugeot 508 PSE oferuje 5 trybów jazdy, z czego najsolidniejsze wrażenie zrobiły na mnie programy Elektryczny i 4x4 – wcale nie Sport
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Stały napęd na 4 koła, mechanizm różnicowy Torsen przy tylnej osi, manualna skrzynia biegów oraz dwulitrowy silnik z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Tak było, nie zmyślam – w Peugeocie 405 T16 z 1993 r. (słyszę wasz jęk…). Ten niepozorny sportowy sedan, zbudowany niedługo po triumfach Francuzów w Rajdzie Dakar i wyścigach Pikes Peak oraz 24h LeMans, legitymował się mocą 220 KM (w trybie overboost), robił setkę w 7 sekund i przestawał przyspieszać przy 235 km/h. Mało kto pamięta ten model, chyba, że miał do czynienia w tamtych czasach z francuską policją, do której podobno trafiło 46 spośród 1046 wyprodukowanych egzemplarzy.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński