Teraz stało się podobnie - od kilku dni w sieci krążyły marnej jakości firmowe zdjęcia i opisy nowego Porsche GT2, choć premiera pierwotnie planowana była dopiero na wrzesień. Kierownictwo z Zuffenhausen nie miało wyjścia i zdecydowało się na oficjalną prezentację najmocniejszej 911 wszech czasów! Oczywiście, moc 530 KM na tunerach czy choćby zawodnikach wyścigów na 1/4 mili nie robi żadnego wrażenia - przy odrobinie dobrych chęci z tego silnika (3,6 l bokser) można spokojnie wyciągnąć dwa razy tyle. Pytanie tylko: co z żywotnością tak wysilonej jednostki? Porsche nie może sobie pozwolić na żadne podejrzane eksperymenty - seryjne auto musi być niezawodne! Jak więc uzyskano dodatkowe 50 KM? Wszystko za sprawą dwóch turbosprężarek, które dbają o to, by w każdym zakresie obrotów kierowcy nie zabrakło mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 685 Nm już od 2200 obr./min - na żadnym biegu nie powinno być problemu z dynamicznym przyspieszaniem. Do przeniesienia napędu służy 6-biegowa skrzynia manualna. W przeciwieństwie do Porsche Turbo napęd przekazywany jest tylko na koła tylne o rozmiarze 325/30 ZR 19 - komfortowo raczej na takich oponach nie będzie! Samochód rozpędza się do "setki" w 3,7 s, a 160 km/h jest osiągane w 7,4 s. Zwyczajowo dla Porsche prędkość maksymalna nie jest elektronicznie ograniczona i GT2 osiąga 329 km/h. Rzecz jasna, za takimi osiągami muszą iść w parze odpowiednio wydajne hamulce i dopasowane zawieszenie. W najmocniejszej 911 firma zdecydowała się montować standardowo ceramiczne hamulce tarczowe PCCB oraz system aktywnego zawieszenia PASM. Kierowca przyciskiem w kabinie może wybrać jeden z dwóch trybów pracy: normalny oraz - znacznie utwardzający zawieszenie - sportowy. Specjalnie na potrzeby GT2 zmieniono również system stabilizacji toru jazdy PSM. Co ciekawe, Porsche twierdzi, że średnie spalanie auta ma wynieść zaledwie 12,5 l/100 km. Jednym z powodów tak dobrego wyniku jest znaczne obniżenie masy pojazdu w stosunku do Turbo - z 1580 do 1440 kg.Oczywiście, byłoby to niemożliwe bez zastosowania ultralekkich materiałów w produkcji auta (np. wydech z tytanowych blach) oraz bez pozbycia się zbędnych dodatków. Auto w salonach sprzedaży pojawi się w listopadzie. W Niemczech samochód ma kosztować od 189,5 tys. euro (ok. 720 tys. zł). Niestety, podejrzewamy, że u polskiego dystrybutora marki Porsche samochód będzie droższy. Oficjalny debiut GT2 odbędzie się podczas salonu we Frankfurcie (13-23 września).