Wywiązał się z tego doskonale, więc jazda z prędkością do 230 km/h po andaluzyjskich dróżkach była czystą przyjemnością. Uprzedzając słowa krytyki, że zachęcamy do niebezpiecznych wyczynów, spieszę z wyjaśnieniem: sprawdzoną i doskonale przygotowaną nową "911" Turbo poprowadził mistrz, w piękną pogodę i na zamkniętym odcinku trasy.Dla maniaków szybkości...Żadnego jeżdżenia bokami (choć i to jest oczywiście wykonalne), ten samochód został skonstruowany po to, by potężną moc przekazać jak najefektywniej na koła. Rezultat: bezpieczne prowadzenie z dużą prędkością na zakrętach, które wyposażone w napęd 4x4 Porsche Turbo pokonuje jak przyklejone do drogi nie tylko wtedy, gdy prowadzi je zawodowiec. Gdy wskazówka obrotomierza mija cyfrę 2 (tys. obr./min), auto zachowuje się tak, że na własnej skórze można sprawdzić opowieści o przyspieszeniach wciskających w fotel. Maksymalny moment obrotowy 620 Nm dostępny jest do ok. 5000 obr./min. Funkcja Overboost pozwala go chwilowo zwiększyć do gigantycznych 680 Nm, co skraca czas przyspieszania na 5. biegu 80-120 km/h do 3,5 s (z 3,8).... i zwykłych kierowcówW tym aucie wszystko jest perfekcyjne: napęd, pozycja za kierownicą, ergonomia, fotele, niepowtarzalny wygląd, nawet komfort - niezwykły dla auta o takich osiągach. W wersji z manualną skrzynią biegów są one nieco słabsze wariantu Tiptronic S (0-100 km/h w 3,7 s!), ale dla fanów mocnych wrażeń właśnie ona wydaje się lepsza. Oczywiście można też inaczej: spokojnie, spacerowo, nawet nie zbliżając się do granic możliwości nowego Turbo. Tylko wtedy chyba nie warto płacić tych olbrzymich pieniędzy (ceny zaczynają się u nas od 159 978 euro, auto na rynku 24 czerwca). A każdy, kogo na to stać, znajdzie sobie inny model w palecie aut z Zuffenhausen.
Porsche 911 Turbo - Turbo rakieta
O tym, jak ostro może być na górskiej drodze, przekonaliśmy się, gdy za kierownicą usiadł Walter Röhrl, utytułowany kierowca rajdowy, od lat związany z firmą Porsche. W trakcie prac nad 911 Turbo do jego zadań należało przygotowanie zawieszenia.