- Z palety silników stosowanych w Macanie znikają diesle
- Nowy ekran nawigacji działa szybko i wykorzystuje informacje przekazywane na bieżąco przez internet
- Z zewnątrz najłatwiej poznać Macana po liftingu po tylnych światłach rozciągniętych na całą szerokość auta
Kiedy Macan w 2013 roku pojawił się na rynku ustalił nowe standardy. Żaden SUV tej klasy nie prowadził się tak dobrze. Dziś Porsche odświeża swojego bestsellera. Poprawiono wygląd, komfort jazdy, multimedia, ale na nas największe wrażenie robi zestrojenie układu jezdnego. Mimo, że mamy do czynienia z SUV-em prowadzenie Macana zaskakuje precyzją i prowokuje do szybszej jazdy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów sprawia wrażenie jakby miała zdolność czytania w myślach. Trafia dokładnie w punkt. Analogiczne wrażenia pozostawiają pozostałe mechanizmy sterowania. Prowadzenie Porsche uzależnia naturalnością. Nie ma nadpobudliwości w pracy układu kierowniczego znanej choćby z BMW X3 M. Zbyt bezpośrednie przełożenie w X3 w założeniu miało zatuszować większą masę i wyżej położony środek ciężkości. W Macanie pojawiły się również nowe wzory felg bardziej wytrzymałych i lżejszych. Dzięki nim jeszcze bardziej poprawiła się dynamika i komfort jazdy.
Porsche Macan – ekosilniki
Po liftingu do oferty trafią dwa silniki: czterocylindrowy 2.0 (245 KM, 370 Nm) oraz w wersji S nowy 3.0 V6 (354 KM, 480 Nm) ze sprężarką umieszczoną w widłach cylindrów. Obydwa współpracują z filtrami cząstek stałych i spełniają restrykcyjne wymagania emisyjne normy Euro 6d-Temp. W jeździe trudno wyczuć jakikolwiek dyskomfort związany ograniczeniami ekologicznymi. Optymalną wersją pod względem osiągów jest S-ka. Silnik V6 imponuję kulturą pracy, z łatwością rozkręca się z niskich obrotów, umożliwia przyspieszenie do setki w czasie 5,1 s i rozpędzenie się do 254 km/h.
Porsche Macan – większy ekran
Najważniejszą nowością we wnętrzu jest 10,9-calowy dotykowy ekran (wcześniej 7,2 cala) multimediów. Dzięki niemu możemy jeszcze łatwiej śledzić wskazania nawigacji online. Nowością jest też sterowanie głosowe, jonizacja powietrza oraz podgrzewana szyba przednia. Nerwów oszczędza szybciej działający procesor. Pojawiła się też nowa kierownica GT, znana z modeli 911, z bardzo wygodnym pokrętłem służącym do wybierania trybu jazdy.
Macan jeździ znakomicie, ale nie trzeba być wnikliwym, by zauważyć, że na desce rozdzielczej brakuje miejsca, gdzie można odłożyć telefon. Bardzo wygodna jest funkcja auto hold, która uruchamia hamulec po zatrzymaniu się np. na światach. Szkoda tylko, że jej uaktywnienie wymaga po mocniejszego wciśnięcia pedału hamulca. Dużo wygodniejsze rozwiązania stosuje Volkswagen, w którym aktywacja hamulca odbywa się automatycznie.
Porsche Macan – kolorowy świat
Wyróżnikiem nowych modeli Porsche są tylne światła w formie listwy rozciągniętej na całą szerokość auta. Taki klimat z pewnością przypadnie do gustu klientom z USA. Lifting wprowadził też do palety nowe kolory. W segmencie premium widać ożywienie kolorystyczne. Porsche też oferuje odważniejsze barwy. Poza tym coraz większym powodzeniem cieszą się specjalnie powołane działy, które przygotowują indywidualne lakiery na zamówienie.
Macan mimo upływu lat wciąż pozostaje najlepiej jeżdżącym SUV-em w klasie. Jeśli lubisz prowadzić i potrzebujesz SUV-a toPorsche będzie ciekawą propozycją.
Porsche Macan S - dane techniczne:
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 2995 cm3, V6, turbo benz. | |
Moc | 354 KM przy 5400-6400 obr./min | |
Moment obrotowy | 480 Nm przy 1360-4800 obr./min | |
Skrzynia biegów i napęd | 7-biegowa aut. PDK, napęd 4x4 | |
Prędkość maksymalna | 254 km/h | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,1 s | |
Średnie zużycie paliwa | 8,9 l/100 km (producent) | |
Cena | 303 660 zł |