Rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 3,6 s i mknąć niemiecką autostradą 304 km/h. O kombi z takimi osiągami marzyło wielu tatusiów, którzy jednocześnie są fanami Porsche. Do tej pory nie mogli oni jednak zrealizować swoich pragnień, i to wcale nie z powodu braku zasobnego portfela, lecz dlatego, że Porsche nie miało w ofercie pięciomiejscowej Panamery.
Porsche Panamera Turbo Sport Turismo - ukłon w stronę rodzin
Porsche unika jak ognia określania Sport Turismo jako kombi, a jest nim ono w rzeczywistości. W stosunku do limuzyny linia dachu od słupków B jest bardziej płaska, co gwarantuje pasażerom siedzącym na tylnej kanapie większą przestrzeń nad głowami. Rozstawy osi klasycznej Panamery i kombi są jednakowe, ilość miejsca na kolana nie uległa więc zmianie.
Ponieważ dodatkowy fotel wygospodarowano bez ograniczeń w komforcie podróżowania osób siedzących na zewnętrznych miejscach, można go wykorzystywać wyłącznie awaryjnie. Nie tylko jest wąski, lecz także siedzący na nim pasażer będzie miał między nogami wysoki i szeroki tunel, w którym znajduje się wał napędowy.
W stosunku do zwykłej Panamery przybyło za to miejsca w bagażniku. Dokładnie 20 l, czyli tyle, ile mieści tzw. kabinówka. 520-litrowy kufer Sport Turismo po złożeniu oparć kanapy (dzielona 40:20:40) rośnie do 1390 l, czyli jest wówczas o 50 l większy niż w limuzynie. Na korzyść kombi przemawia także niższy próg załadunku (628 mm).
Ciekawostkę w Sport Turismo stanowi adaptacyjny spoiler dachowy, który może być ustawiany pod trzema różnymi kątami. Dwie pozycje zmieniają się w zależności od prędkości i mają za zadanie zwiększyć docisk tylnej osi nawet o 50 kg. Trzecia uaktywnia się już przy 90 km/h w momencie otwarcia panoramicznego dachu i ma ograniczać zawirowania powietrza oraz zmniejszać hałas.
Porsche Panamera Turbo Sport Turismo - nadal sportowe w jeździe
Większa funkcjonalność Sport Turismo nie ograniczyła w żaden sposób sportowego charakteru Panamery Turbo. Wyposażone w tylną oś skrętną, napęd 4x4 oraz pneumatyczne zawieszenie z regulowaną twardością i wysokością auto mimo niemałej masy (2 tony) prowadzi się perfekcyjnie.
Porsche Panamera Turbo Sport Turismo - w punkt
To jest super. Znakomite osiągi i świetne prowadzenie.
To nie wyszło. Ilość miejsca dla piątego pasażera.
Efekt WOW! Najbardziej eleganckie i rasowe kombi na rynku!
Kto to kupi? Tatusiowie, ale nie tylko!
Porsche Panamera Turbo Sport Turismo - naszym zdaniem
Możliwość przewiezienia pięciu osób i większy o 20 l bagażnik nie czynią Panamery Sport Turismo autem rodzinnym. Ale też nie takie było założenie Porsche...
Silnik | benz. biturbo V8 |
Pojemność | 3996 cm3 |
Moc maksymlana | 550 KM/5750-6000 obr./min |
Maksymalny moment obrrotowy | 770 Nm/1960-4500 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/automatyczna 8b |
Długość/szerokść/wysokość | 5049/1937/1432 mm |
Pojemność bagażnika | 520-1390 l |
Masa własna | 2035 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,6 s |
Prędkość maksymalna | 304 km/h |
Średnie spalanie wg producenta | 9,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 215 g/km |
Cena | 774 100 zł |