Rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 3,6 s i mknąć niemiecką autostradą 304 km/h. O kombi z takimi osiągami marzyło wielu tatusiów, którzy jednocześnie są fanami Porsche. Do tej pory nie mogli oni jednak zrealizować swoich pragnień, i to wcale nie z powodu braku zasobnego portfela, lecz dlatego, że Porsche nie miało w ofercie pięciomiejscowej Panamery.

Porsche Panamera Turbo Sport Turismo - ukłon w stronę rodzin

Porsche unika jak ognia określania Sport Turismo jako kombi, a jest nim ono w rzeczywistości. W stosunku do limuzyny linia dachu od słupków B jest bardziej płaska, co gwarantuje pasażerom siedzącym na tylnej kanapie większą przestrzeń nad głowami. Rozstawy osi klasycznej Panamery i kombi są jednakowe, ilość miejsca na kolana nie uległa więc zmianie.

Ponieważ dodatkowy fotel wygospodarowano bez ograniczeń w komforcie podróżowania osób siedzących na zewnętrznych miejscach, można go wykorzystywać wyłącznie awaryjnie. Nie tylko jest wąski, lecz także siedzący na nim pasażer będzie miał między nogami wysoki i szeroki tunel, w którym znajduje się wał napędowy.

W stosunku do zwykłej Panamery przybyło za to miejsca w bagażniku. Dokładnie 20 l, czyli tyle, ile mieści tzw. kabinówka. 520-litrowy kufer Sport Turismo po złożeniu oparć kanapy (dzielona 40:20:40) rośnie do 1390 l, czyli jest wówczas o 50 l większy niż w limuzynie. Na korzyść kombi przemawia także niższy próg załadunku (628 mm).

Porsche Panamera Turbo Sport Turismo
Porsche Panamera Turbo Sport Turismo

Ciekawostkę w Sport Turismo stanowi adaptacyjny spoiler dachowy, który może być ustawiany pod trzema różnymi kątami. Dwie pozycje zmieniają się w zależności od prędkości i mają za zadanie zwiększyć docisk tylnej osi nawet o 50 kg. Trzecia uaktywnia się już przy 90 km/h w momencie otwarcia panoramicznego dachu i ma ograniczać zawirowania powietrza oraz zmniejszać hałas.

Porsche Panamera Turbo Sport Turismo - nadal sportowe w jeździe

Większa funkcjonalność Sport Turismo nie ograniczyła w żaden sposób sportowego charakteru Panamery Turbo. Wyposażone w tylną oś skrętną, napęd 4x4 oraz pneumatyczne zawieszenie z regulowaną twardością i wysokością auto mimo niemałej masy (2 tony) prowadzi się perfekcyjnie.

Porsche Panamera Turbo Sport Turismo - w punkt

To jest super. Znakomite osiągi i świetne prowadzenie.

To nie wyszło. Ilość miejsca dla piątego pasażera.

Efekt WOW! Najbardziej eleganckie i rasowe kombi na rynku!

Kto to kupi? Tatusiowie, ale nie tylko!

Porsche Panamera Turbo Sport Turismo - naszym zdaniem

Możliwość przewiezienia pięciu osób i większy o 20 l bagażnik nie czynią Panamery Sport Turismo autem rodzinnym. Ale też nie takie było założenie Porsche...

Silnik benz. biturbo V8
Pojemność 3996 cm3
Moc maksymlana 550 KM/5750-6000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 770 Nm/1960-4500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/automatyczna 8b
Długość/szerokść/wysokość 5049/1937/1432 mm
Pojemność bagażnika 520-1390 l
Masa własna 2035 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,6 s
Prędkość maksymalna 304 km/h
Średnie spalanie wg producenta 9,4 l/100 km
Emisja CO2 215 g/km
Cena 774 100 zł