Citroen- Francuski producent ma w swojej ofercie pięć modeli aut dostawczych. Dobra polityka cenowa sprawia, że firma ta odnotowuje w ostatnich miesiącach spektakularne wzrosty sprzedaży. Na szczycie listy najpopularniejszych pojazdów znajduje się największy dostawczak w ofercie – Jumper. To model, który oprócz klasycznych furgonów różnej wielkości (w tym kombi i osobowych) występuje również jako podwozia pod zabudowę.Mogą one mieć pojedynczą bądź brygadową kabinę.

Dacia- U rumuńskiego producenta można znaleźć tylko dwa modele użytkowe. Obydwa powstały na bazie Logana MCV. Pierwszy to dwuosobowa, blaszana wersja tego modelu, drugi – niewielki pikap zbudowany na jego bazie. Do napędu służą silniki skonstruowane przez Renault.

Fiat Professional - Fiat, jak przystało na lidera rynku, ma bardzo obszerną ofertę pojazdów dla biznesmenów. Począwszy od małych, dwumiejscowych vanów powstałych na bazie aut osobowych (Panda, Punto), przez miejskie dostawczaki (Fiorino, Doblò) i małego pikapa z napędem na jedną oś (Strada), aż po większe modele (Scudo i Ducato). Nowością w ofercie jest Fiat Ducato, który w tym roku doczekał się niewielkiej modernizacji. To także najpopularniejszy model włoskiej firmy. Auto ma nie tylko wersje zamknięte, lecz także same podwozia. W Polsce wiele firm zajmuje się ich zabudową. Ducato można zamówić także z francuskim napędem 4x4.

Ford- Ford nie powinien narzekać na sprzedaż w Polsce. Najmniejszym modelem jest Transit Connect, powstały na bazie Fiesty. Dla firm geodezyjnych, leśników i budowlańców przeznaczono pikapa Rangera (bliźniak pikapa Mazdy). Największym wzięciem cieszy się jednak Transit, który ma setki wersji. Można wśród nich znaleźć auta z każdym możliwym napędem, podwozia do zabudowy, wiele rodzajów furgonów oraz zróżnicowane silniki.

Hyundai- Jedyny koreański pojazd dostawczy na naszym rynku – Hyundai H1 – ma tylko jedną odmianę nadwozia i wyłącznie jeden silnik Diesla.

Iveco - Mocne Daily, które właśnie przeszło face lifting,zbudowane jest na ramie i ma wyłącznie napęd na tył. W ofercie znajdziemy furgony i podwozia.

Isuzu - D-Max to jedyny pojazd dostawczyIsuzu sprzedawany w Polsce. Nowością jest limitowana i bardzo dobrze wyposażona wersja The Rock, kosztująca 99 990 zł. Znajdziemy w niej skórzaną tapicerkę i kamerę cofania.

Mitsubishi- Pikap L200 odnotował w tym roku spektakularny wzrost sprzedaży, co spowodowane jest zmianą przepisów dotyczących podatku VAT.

Mercedes - Auta dostawcze z gwiazdą na masce mają w Polsce oddane grono zwolenników. Najczęściej decydują się oni na zakup Sprintera. Pojazd ten może być dostosowany do indywidualnych potrzeb biznesu. Furgony są dostępne w czterech długościach (trzy rozstawy osi) i mogą mieć jedną z trzech wysokości wnętrza. Ich dmc waha się między 3 a 5 t, a pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 7,5 do 17 m3.

Sprinter ma także fabryczne zabudowy skrzyniowe, montowane na autach z trzema rozstawami osi. Maksymalna ładowność Mercedesów tego typu to 2,7 t. Powierzchnia skrzyni ładunkowej waha się w nich między 4,3 a 9,1 m2. W cennikach można znaleźć również Sprintera przeznaczonego pod zabudowę. Popularnym modelem jest także Vito drugiej generacji. W tym wypadku sprzedawane są jedynie furgony z czterema wielkościami nadwozia (pojemność ładowni – od 4,65 do 7,4 m3). Topowym autem dostawczym Daimlera jest Vario, które ociera się już o klasę ciężarówek. W tym wypadku największy z furgonów ma pojemność 17,4 m3 oraz ładowność 3,9 t. Vario kupimy też jako pojazdy skrzyniowe, wywrotki i ramy przeznaczone do zabudowy.

Nissan- NV400 to nowość Nissana, która do klientów trafi na początku przyszłego roku (cenniki i specyfikację poznamy w grudniu). Na razie mogą oni wybierać między pikapami NP300 i Navarą, małym dostawczakiem NV200 oraz Cabstarem, który oferowany jest jako podwozie do zabudowy i skrzynia. Największym zainteresowaniem cieszy się Navara, która w zeszłym roku dostała miano najmocniejszego auta tego typu w Polsce. Nissan montuje bowiem pod jej maską silnik Diesla V6/231 KM, znany z aut Infiniti.

Opel- W cenniku dostawczych Opli są cztery główne pozycje, ale tylko Corsa Van jest konstrukcją niemieckiego producenta. Najnowsze Combo, które właśnie trafia do sprzedaży, to zmieniony wizualnie Fiat Doblò, a odpowiedniki Vivaro i Movano znajdziemy w ofercie Renault. Ostatni z tych modeli ma przedni lub tylny napęd i występuje w wielu wersjach wielkości oraz ładowności.

Peugeot Professional - Peugeot ma takie same cztery pojazdy dostawcze jak bratni Citroën. Oczywiście, inaczej się one nazywają i mają trochę odmienną stylistykę przodu. Najpopularniejszym modelem jest największy w ofercie Boxer, brat Citröena Jumpera i Fiata Ducato. Jego furgony mają pojemność od 8 do 17 m³. Wybierać można spośród czterech długości i trzech wysokości nadwozia.

Renault- Cztery dostawcze modele znajdziemy w katalogu firmy Renault w naszym kraju. Najmniejsze Clio nie cieszy się dużą popularnością, lepiej radzi sobie Kangoo, które kupimy w jednej z dwóch długości. Trafic to van średniej wielkości o długim stażu rynkowym. Najmłodszym dostawczym dzieckiem koncernu jest Master, ważący w najcięższych wersjach tyle, co lekkie ciężarówki (maksymalnie 4,5 t). Pojazd ten można zamówić nie tylko jako furgon (najcięższe odmiany wyposażono w bliźniacze koła tylnej osi), lecz także jako podwozia przeznaczone do zabudowy. Napęd do wyboru– przedni lub tylny.

Skoda- Czesi przystosowali dwa osobowe modele do przewozu towarów: Fabię i Praktika. Obydwie Skody mają tylko dwa miejsca siedzące, za którymi znajduje się przegroda oddzielająca sporą przestrzeń bagażową.

Toyota- W ofercie dostawczych Toyot dwa modele cieszą się największą popularnością: miejski Yaris i towarowy Hilux. Pierwszy z nich doczekał się kolejnej generacji i już niedługo pojawi się ona właśnie w dwuosobowej odmianie ciężarowej. Niezależnie od wersji silnikowej dopłata za możliwość odliczenia całości podatku VAT od zakupu i kosztów paliwa będzie wynosić 2 tys. zł. Przed końcem roku w salonach ma również zadebiutować Hilux po face liftingu. Model ten obchodzi w tym roku 40. urodziny, zaś popularność w naszym kraju zawdzięcza przepisom podatkowym. Nowego Hiluxa zmodernizowano przede wszystkim w przedniej części nadwozia oraz w kabinie. Pod maską mogą pracować dwa silniki Diesla 2.5/144 lub 3.0/171 KM. Pikap Toyoty ma trzy rodzaje kabin i sprzedawany jest z napędem 4x2 oraz 4x4. Mniejszym uznaniem cieszą się pozostałe dostawczaki Toyoty: furgon Hiace i mała ciężarówka Dyna. Pierwszy z nich ma dwie długości rozstawu osi i może przewieźć maksymalnie 6,5 m3 ładunku. Hiace oferowany jest z napędem na przód i 4x4. Dyna to pojazd do zadań specjalnych, występujący jako podwozia pod zabudowę, skrzynie i wywrotki. Ta Toyota ma dwa rodzaje kabin.

Volkswagen- Volkswagen ma bogatą ofertę aut dostawczych. Znajdziemy w niej trzy furgony (Caddy, Transporter i Crafter) oraz pikapa (Amarok). Dużą popularnością cieszy się u nas najmniejszy z nich – Caddy. Pojazd ten występuje w dwóch wersjach długości. Oprócz benzyny i oleju napędowego jest także zasilany gazem ziemnym. Na uwagę zasługuje również Transporter, który może mieć napęd na obie osie. Terenowy charakter to przede wszystkim wyróżnik Amaroka. Jest on oferowany w wersjach typowo budowlanej oraz osobowej z innym zawieszeniem.