Tył z krótkim zwisem i schodzącą łukowato linią dachu przyjemnie zamyka bryłę auta. Clio w tej wersji nadwoziowej może się podobać. Dodatkowego uroku dodają mu relingi dachowe i umieszczony na klapie bagażnika tylny spoiler. Opcjonalnie oferowany będzie duży, szklany dach panoramiczny (1,29 m długości i 0,86 m szerokości) z elektryczną regulacją, wyłącznikiem impulsowym i układem zapobiegającym przycięciu palców. Dodatkowe 216 mm długościnadwozia umiejętnie zagospodarowano wewnątrz pojazdu.Ilość miejsca dla pasażerów jest porównywalna z innymi wersjami Clio, znacznie za to wzrosła pojemność przestrzeni bagażowej. Przy standardowym ustawieniu tylnych siedzeń (dzielone w stosunku 30:70) bagażnik ma 403 l (dodatkowe 36 l mieści się pod wyjmowaną podłogą), a po złożeniu oparć powiększa się maksymalnie do 1277 l. Wykorzystanie przestrzeni ułatwia równa płaszczyzna i nisko położony próg załadunkowy. Długość bagażnika przy złożonych tylnych siedzeniach sięga 1,45 m, a szerokość między światłami 1 m. W ofercie znajdzie się 7 wersji silnikowych o mocach od 75 do 110 KM, w tym nowa jednostka o pojemności 1,2 l z turbodoładowaniem, która osiąga moc 100 KM. Ta oraz wysokoprężne 1.5 dCi spełniają kryteria programu "Renault eco2", do którego zaliczane są modele ekologiczne, emitujące poniżej 140 g/km CO2. Z wyjątkiem najmocniejszego diesla, dostępnego z 6-biegową skrzynią manualną, pozostałe silniki współpracować będą z przekładniami 5-biegowymi. Opcjonalnie wersję 1.2/80 KM będzie można zamówić ze skrzynią zautomatyzowaną, a 1.6/110 KM z 4-biegowym "automatem". W konstrukcji zawieszenia wykorzystano sprawdzone rozwiązania z hatchbacka. Z przodu są to kolumny McPhersona, z tyłu zaś belka skrętna i stabilizator. Przedstawiciele Renault zapewniają, że pod względem komfortu i właściwości jezdnych kombi nie będzie się różnić od modeli 3- i 5-drzwiowych. Dzięki zastosowaniu systemu Renault Protection trzeciej generacji podobnie będzie z poziomem bezpieczeństwa pasażerów. Grandtour zaprojektowany został na platformie skonstruowanej wspólnie przez Renault i Nissana i wykorzystywanej przez modele segmentu B obydwu koncernów. Jego produkcją zajmą się zakłady Oyak w Bursie w Turcji, gdzie obecnie powstają również modele Clio III, Mégane sedan oraz Thalia. W Polsce sprzedaż wersji kombi rozpocznie się pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku. Renault liczy, że Grandtour, będąc czwartym po Clio drugiej i trzeciej generacji oraz Modusie modelem w segmencie B, umocni pozycję marki w tej części rynku i pozwoli zrealizować ambitne plany sprzedażowe zawarte w "Kontrakcie Renault 2009". Ten strategiczny plan ma na celu uczynienie z koncernu wiodącej marki na rynku europejskim w zakresie jakości, rentowności i produkcji (do 2009 roku Renault chce sprzedawać rocznie o 800 tys. aut więcej niż w roku 2005).Rodzinne podobieństwo i wysoka jakośćDeska rozdzielcza, materiały wykończeniowe, a także pakiety wyposażeniowe w kombi będą identyczne jak w pozostałych wersjach nadwoziowych gamy Clio III. Standard wyposażenia obejmie m.in.: cztery poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby przednie. W opcji dostępne będą m.in.: kurtyny powietrzne, radioodtwarzacz płyt CD i plików MP3 ze sterowaniem przy kole kierownicy, automatycznie regulowana klimatyzacja, komputerpokładowy i obszyta skórą kierownica.
Renault Clio Grandtour - Przestronne i funkcjonalne
Stylistyka Grandtoura nawiązuje do wersji hatchback. Widać to zwłaszcza w przedniej części nadwozia.