Zapowiedzi te brzmią dość buńczucznie, ale jeśli się potwierdzą, to tylko z korzyścią dla klientów. Pierwsza publiczna konfrontacja nastąpi we wrześniu na salonie samochodowym we Frankfurcie, natomiast sprzedaż rozpocznie się w październiku.Można zaryzykować stwierdzenie, że trzecie wcielenie Laguny to oczko w głowie Renault. Po wpadce z Avantime'em i Vel Satisem to właśnie temu modelowi przypadnie rola reprezentacyjnej limuzyny koncernu, budującej jego nowy image.Być może dlatego tym razem francuscy styliści nie zdecydowali się na odważne i awangardowe linie, a nacisk położyli na dyskretną i dynamiczną elegancję. Kierunek określany mianem "fluid design" znajduje odzwierciedlenie w miękkich rysach przedniej części nadwozia, lekko wznoszącej się linii bocznej i opadającej dachu, zamkniętej stylowo szerokimi światłami (wykonane w technologii diodowej) z tyłu oraz dwoma, chromowanymi wylotami rur wydechowych po obu stronach zderzaka (w topowych odmianach). Uwagę zwróci kształt reflektorów i duże logo koncernu. W zależności od wersji auto poruszać się będzie na 16-, 17- lub 18-calowych felgach ze stopów lekkich. Od początku debiutu dostępne będą dwie wersje nadwoziowe modelu: pięciodrzwiowa limuzyna oraz kombi. Wnętrze ma oferować nie tylko dużą przestronność, ale przede wszystkim przyjemność przebywania w nim. Wg Renault zagwarantują to najwyższej jakości materiały i przyjazne, proste w obsłudze wyposażenie. Poza tradycyjnymi okrągłymi tarczami zegarów prędkościomierza i obrotomierza na desce rozdzielczej zainstalowano duży, kolorowy ekran pokładowego systemu informatyczno-rozrywkowego. Poniżej przyciski do sterowania automatyczną klimatyzacją z układem Soft-Auto-Fast gwarantującym szybkie nagrzewanie lub chłodzenie wnętrza. Między przednimi fotelami w konsoli środkowej umieszczono natomiast centrum sterowania systemem nawigacyjnym Carminat, układem wspomagania parkowania, tempomatem, automatycznym hamulcem postojowym i telefonem. W zależności od wersji kokpit może mieć elementy wykończenia z drewna lub metalu, które dopasowane zostaną do kilku rodzajów tapicerek z materiału, skóry lub Alcantary. W odmianie Dynamique dostępne będą również profilowane, bardziej sportowe fotele oraz spłaszczona w dolnej części kierownica. W wersji kombi dla powiększenia przestrzeni ładunkowej wystarczy wcisnąć jeden przycisk, aby tylne siedzenia w prosty sposób dawały się złożyć, oferując pojemny bagażnik z płaską podłogą. W zakresie bezpieczeństwa pasażerów, poza znanymi już systemami jak ABS z układem EBA (wspomaganie nagłego hamowania) i ESP, nowością w Lagunie III będą m.in. dwufazowe, boczne poduszki powietrzne, chroniące klatkę piersiową i miednicę. Zestaw dwóch czujników w słupku środkowym i drzwiach pozwoli dopasować szybkość otwarcia poduszek i poziom ich wypełnienia do siły uderzenia w bok samochodu. Całkowicie przekonstruowane zawieszenie ze sztywnością zwiększoną o 20 proc. z przodu i 50 proc. z tyłu oraz bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego mają poprawić wyczucie samochodu i wpłynąć na komfort oraz bezpieczeństwo prowadzenia. Co ciekawe, w porównaniu z poprzednikiem nowa Laguna jest średnio o 15 kg lżejsza. W momencie debiutu oferta jednostek napędowych obejmie dwa silnikibenzynowe: 2.0 16V o mocy 145 KM i 2.0 16V Turbo/170 KM oraz trzy wysokoprężne: 1.5 dCi/110 KM i 2.0 dCi w wersjach 130, 150 i 175 KM. Wszystkie seryjnie dostępne będą z 6-biegową skrzynią manualną. Jednostki 2.0 Turbo i 2.0 dCi/150 KM będzie można zamówić z 6-biegową automatyczną przekładnią Proactive z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń.
Renault Laguna III - Długa lista obietnic
Renault obiecuje, że nowa generacja Laguny będzie samochodem przełomowym nie tylko dla koncernu, ale także dla całej klasy średniej. Pod wieloma względami ma być to swego rodzaju wzorzec wyznaczający nowe standardy jakości, poziomu wykończenia, właściwości jezdnych oraz bezpieczeństwa pasażerów.