Zapowiedzi te brzmią dość buńczucznie, ale jeśli się potwierdzą, to tylko z korzyścią dla klientów. Pierwsza publiczna konfrontacja nastąpi we wrześniu na salonie samochodowym we Frankfurcie, natomiast sprzedaż rozpocznie się w październiku.Można zaryzykować stwierdzenie, że trzecie wcielenie Laguny to oczko w głowie Renault. Po wpadce z Avantime'em i Vel Satisem to właśnie temu modelowi przypadnie rola reprezentacyjnej limuzyny koncernu, budującej jego nowy image.Być może dlatego tym razem francuscy styliści nie zdecydowali się na odważne i awangardowe linie, a nacisk położyli na dyskretną i dynamiczną elegancję. Kierunek określany mianem "fluid design" znajduje odzwierciedlenie w miękkich rysach przedniej części nadwozia, lekko wznoszącej się linii bocznej i opadającej dachu, zamkniętej stylowo szerokimi światłami (wykonane w technologii diodowej) z tyłu oraz dwoma, chromowanymi wylotami rur wydechowych po obu stronach zderzaka (w topowych odmianach). Uwagę zwróci kształt reflektorów i duże logo koncernu. W zależności od wersji auto poruszać się będzie na 16-, 17- lub 18-calowych felgach ze stopów lekkich. Od początku debiutu dostępne będą dwie wersje nadwoziowe modelu: pięciodrzwiowa limuzyna oraz kombi. Wnętrze ma oferować nie tylko dużą przestronność, ale przede wszystkim przyjemność przebywania w nim. Wg Renault zagwarantują to najwyższej jakości materiały i przyjazne, proste w obsłudze wyposażenie. Poza tradycyjnymi okrągłymi tarczami zegarów prędkościomierza i obrotomierza na desce rozdzielczej zainstalowano duży, kolorowy ekran pokładowego systemu informatyczno-rozrywkowego. Poniżej przyciski do sterowania automatyczną klimatyzacją z układem Soft-Auto-Fast gwarantującym szybkie nagrzewanie lub chłodzenie wnętrza. Między przednimi fotelami w konsoli środkowej umieszczono natomiast centrum sterowania systemem nawigacyjnym Carminat, układem wspomagania parkowania, tempomatem, automatycznym hamulcem postojowym i telefonem. W zależności od wersji kokpit może mieć elementy wykończenia z drewna lub metalu, które dopasowane zostaną do kilku rodzajów tapicerek z materiału, skóry lub Alcantary. W odmianie Dynamique dostępne będą również profilowane, bardziej sportowe fotele oraz spłaszczona w dolnej części kierownica. W wersji kombi dla powiększenia przestrzeni ładunkowej wystarczy wcisnąć jeden przycisk, aby tylne siedzenia w prosty sposób dawały się złożyć, oferując pojemny bagażnik z płaską podłogą. W zakresie bezpieczeństwa pasażerów, poza znanymi już systemami jak ABS z układem EBA (wspomaganie nagłego hamowania) i ESP, nowością w Lagunie III będą m.in. dwufazowe, boczne poduszki powietrzne, chroniące klatkę piersiową i miednicę. Zestaw dwóch czujników w słupku środkowym i drzwiach pozwoli dopasować szybkość otwarcia poduszek i poziom ich wypełnienia do siły uderzenia w bok samochodu. Całkowicie przekonstruowane zawieszenie ze sztywnością zwiększoną o 20 proc. z przodu i 50 proc. z tyłu oraz bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego mają poprawić wyczucie samochodu i wpłynąć na komfort oraz bezpieczeństwo prowadzenia. Co ciekawe, w porównaniu z poprzednikiem nowa Laguna jest średnio o 15 kg lżejsza. W momencie debiutu oferta jednostek napędowych obejmie dwa silnikibenzynowe: 2.0 16V o mocy 145 KM i 2.0 16V Turbo/170 KM oraz trzy wysokoprężne: 1.5 dCi/110 KM i 2.0 dCi w wersjach 130, 150 i 175 KM. Wszystkie seryjnie dostępne będą z 6-biegową skrzynią manualną. Jednostki 2.0 Turbo i 2.0 dCi/150 KM będzie można zamówić z 6-biegową automatyczną przekładnią Proactive z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń.
Galeria zdjęć
Renault Laguna III - Długa lista obietnic
Renault Laguna III - Długa lista obietnic
Renault Laguna III - Długa lista obietnic
Renault Laguna III - Długa lista obietnic
Renault Laguna III - Długa lista obietnic
Renault Laguna III - Długa lista obietnic