Logo

Seat Leon - Tuning wprost z salonu

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Czym więc różni się testowany Leon od seryjnego? Zmieniono zderzaki, dołożono nakładki na progi, tylny spoiler, chromowane końcówki podwójnego wydechu oraz alufelgi z oponami 225/45 R 17. Poza tym Leon w wersji Stylance Sport Up ma dodatkowo m.in. ESP z asystentem nagłego hamowania, biksenonowe reflektory, przyciemniane boczne szyby i czujnik deszczu. Wszystko to sprawia, że z podstawowej ceny 88 490 zł robi się 97 464 zł - niemało jak za kompakt. W zamian otrzymujemy bardzo dynamicznego (choć trochę hałaśliwego) diesla z jedną z lepszych konstrukcji Volkswagena ostatnich lat - dwusprzęgłową, preselekcyjną skrzynią biegów DSG. Dzięki temu rozwiązaniu biegi zmieniają się w okamgnieniu, i to bez rozłączania napędu. Trzeba przyznać, że w Leonie ten duet sprawdza się znakomicie. Samochód przyspiesza bardzo dynamicznie, a dzięki dużej elastyczności także jazda w mieście to czysta przyjemność. Słowa pochwały za układ jezdny - choć zawieszenie Leona jest twarde, to jednak duże nierówności są filtrowane poprawnie i nie mamy wrażenia, że auto za chwilę się rozpadnie. Natomiast nie polecamy Seata osobom, które szukają auta rodzinnego (jest dość ciasny).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu