W Skodzie również czekają nas zmiany - Fabia I ustąpi niebawem miejsca II generacji. Ale "stare" kombi pozostanie w ofercie aż do debiutu nowego(końcówka roku). To zrozumiałe - w ubiegłym roku to właśnie kombi było najchętniej wybieraną wersją Fabii. Do zakupu tego modelu Skoda zachęca darmowym 2-letnim ubezpieczeniem oraz preferencyjnym kredytem 50/50. Testowaliśmy kombi z 80-konnym dieslem 1.4 w odmianie Mint - ciekawe połączenie, choć nie bez wad. Mint to wersja specjalna, opracowana na bazie Ambiente. Ma wszystko co trzeba: półautomatyczną klimatyzację, "elektrykę", komputer pokładowy oraz 4 poduszki i ABS. Nadwozie jest doskonale znane - funkcjonalne, przestronne, z obszernym bagażnikiem. Dwukolorowa deska rozdzielcza dodaje małej Fabii elegancji, zaś kilka elementów w bagażniku (solidna pionowa siatka mocowana za pierwszym lub drugim rzędem siedzeń, siatka przytrzymująca przedmioty na podłodze, uchwyty do mocowania ładunku, gniazdko 12V, oświetlenie, itp.) czyni ją bardziej funkcjonalną. Fotele nawet podczas dłuższych podróży sprawują się dobrze. Wtedy najłatwiej docenimy też sprężyste zawieszenie. Bardziej kontrowersyjny pozostaje napęd. Kultura pracy 3-cylindrowego silnika pozostawia sporo do życzenia. Niestety, również elastyczność przypisywana jednostkom wysokoprężnym nie stoi tu na zbyt wysokim poziomie - aby jazda była sprawna i dynamiczna, trzeba silnik utrzymywać powyżej 2000 obr./min. Jednak do codziennej eksploatacji dla niewymagających użytkowników takie źródło napędu okaże się wystarczające. Spalanie to od 4,5 do 6,5 l/100 km.
Skoda Fabia kombi - Rodzynek na rynku
Zwolennicy małych aut z nadwoziem kombi nie mają lekkiego życia. Peugeot już wycofał 206 SW z rynku, na 207 w wersji uniwersalnej trzeba czekać.