Kolejna generacja bestselleru Skody optycznie ma nawiązywać do Roomstera - identycznie zostaną rozwiązane przeszklenie kabiny oraz szeroki tylny słupek. Nowością w gamie będzie 3-drzwiowa wersja. Z programu skreślono jednak odmianę sedan - poza Polską samochód nie odniósł sukcesu rynkowego. Za podstawę do budowy posłuży ta sama platforma co w obecnie produkowanym modelu. Powodem takiego rozwiązania są oczywiście koszty. Zresztą co drugi nowy model ma korzystać z istniejącej już płyty podłogowej. Oznacza to, że w Fabii II nie zobaczymy np. napędu 4x4. Nie należy się także spodziewać takich ekstrawagancji, jak nadwozie coupécabrio - tego rodzaju przedsięwzięcia będą realizowane dopiero wtedy, gdy zwiększy się liczba sprzedawanych aut. Także paleta silników zostanie przejęta z Fabii I. Oczywiście firma przygotowuje pewne zmiany, oto najważniejsze z nich:- 1.4 FSI turbo/125 KM,- 1.4 TSI (twin charge)/170 KM (dla Fabii RS),- 1.9 TDI/105 KM. Ten ostatni silnik za 3 lata zastąpi jednostka o pojemności 1,6 l, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa typu Common Rail, o tej samej mocy. Nowy Superb na bazie JettyPrawdopodobnie w 2008 roku do produkcji zostanie skierowana uterenowiona wersja Roomstera o nazwie Yeti. Tu możemy się spodziewać także silnika 1.8 TFSI o mocy 150 KM. W 2009 roku na rynku pojawi się druga generacja Superba. Tak jak obecnie auto będzie wytwarzane tylko w jednej wersji nadwoziowej. Choć dotychczasowy Superb w skali globalnej nie jest rynkowym przebojem (choć u nas sprzedaje się świetnie), szefostwo Volkswagena ma z nim pewien problem - z racji ceny auto stanowi zagrożenie dla Passata. Dlatego w przyszłości zostanie zbudowane na płycie podłogowej Golfa V/Jetty.