Najważniejsze zmiany zaszły w stylistyce nadwozia i wnętrza. Widać je w nowym kształcie reflektorów, bardziej masywnej atrapie chłodnicy i jednoczęściowym zderzaku. Dzięki temu auto wygląda bardziej dynamicznie i nietrudno doszukać się podobieństw do linii stylistycznej większego Superba. Z tyłu modyfikacje objęły klosze lamp oraz zderzak ze zintegrowanymi dodatkowymi światłami (tzw. kocie oczy).We wnętrzu zmiany dotyczą głównie nowej kierownicy i podświetlanej na biało deski rozdzielczej. W ofercie pojawiły się również inne wzory tapicerek i bogatsza lista wyposażenia. W zależności od wersji Octavię będzie można kupić m.in. z: aktywnymi zagłówkami, immobiliserem 4. generacji, systemem audio Bolero, nawigacją z kolorowym, dotykowym monitorem instalowanym na konsoli środkowej, gniazdem z wejściem AUX lub USB do podłączenia zewnętrznego odtwarzacza MP3, a także systemem Bluetooth do obsługi telefonu komórkowego. Za dopłatą oferowane będą również adaptacyjne reflektory ksenonowe oraz czujniki parkowania.W gamie jednostek napędowych wprowadzono nowy, turbodoładowany silnik TSI o pojemności 1,4 l i mocy 122 KM. Poza tym w ofercie znajdują się jednostki znane z dotychczasowej generacji, w tym benzynowe o mocach od 80 do 200 KM i diesle w odmianach od 105 do 170 KM. Nowością w przypadku benzynowych wersji 1.4 i 1.8 z turbodoładowaniem jest możliwość zastosowania w nich do przeniesienia napędu nowej, 7-stopniowej, dwusprzęgłowej, automatycznej przekładni DSG.Ceny nowej gamy Octavii poznamy pod koniec roku.