Logo
TestyTesty nowych samochodówSkoda Octavia - Komfort za 7 tysięcy

Skoda Octavia - Komfort za 7 tysięcy

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Bardzo sprawnie zmienia biegi, nie powoduje strat mocy ani podwyższonego spalania. Owszem, mógłby utrzymywać motor na nieco niższych obrotach podczas spokojnego przyspieszania, ale da się to obejść, korzystając z trybu manualnej zmiany biegów.Największą atrakcją tego urządzenia, które jest niczym innym jak dwiema trzybiegowymi skrzyniami, załączanymi na przemian przez dwa sprzęgła, jest brak przerw w dopływie siły napędowej do kół samochodu. W odróżnieniu od rozwiązań konkurencji, gdzie robot steruje tradycyjną, mechaniczną skrzynią o 5 lub 6 przełożeniach, w DSG głowa kierowcy nie kiwa się do przodu i do tyłu, gdy elektroniczny robot wciska za niego sprzęgło. Tryb ręcznej zmiany przełożeń w Skodzie dostarcza sporej frajdy, o ile przyzwyczaimy się do pewnego opóźnienia w reakcji na ruch drążka. Jest to pewne zaskoczenie, ponieważ w trybie automatycznym biegi przełączają się w mgnieniu oka. Octavia w testowanej wersji jest tak samo praktyczna, jak w innych odmianach, imponuje wygodną pozycją kierowcy i szerokimi zakresami regulacji fotela i kierownicy. Pozostaje kwestia finansowa. Przyjemnie się takim autem jeździ i trudno wytknąć mu wady, które mogłyby do DSG zniechęcić. Ale konieczność dopłacenia 7 tys. zł za "automat" zniechęca. Za cenę Octavii 2.0 TDI DSG lepiej kupić sobie... Superba!

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe Skoda Octavia
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium