Ale nie samo przyspieszenie jest w tym modelu zaskakujące
Przyjemność z jazdy zapewnia przede wszystkim świetna elastyczność silnika. Rozpędzanie od 60 do 100 km/h na 4. biegu trwa zaledwie 6,5 s (w RS - 5,6 s). Krótkie czasy wyprzedzania to zasługa wysokiego momentu obrotowego (250 Nm), dostępnego już od 1500 obr./min. Do atutów tego silnika należy także niskie zapotrzebowanie na paliwo. W teście uzyskaliśmy średnio 7,5 l na 100 km, czylio litr mniej niż w słabszej wersji 1.6 FSI/115 KM. Układ jezdny Octavii to udana konstrukcja. Auto przy jeździe na wprost i pokonywaniu zakrętów pozostaje stabilne.
Tylko w sytuacjach ekstremalnych ujawnia się lekka podsterowność
Przy często następujących po sobie nierównościach poprzecznych nadwozie potrafi wpaść w nerwowe drgania. Takie zachowanie spowodowane jest sztywnym zestrojeniem zawieszenia. Cena może wydawać się dość wysoka jak na kompakt, jednak na tle konkurencyjnych aut klasy średniej jest atrakcyjna.