Ale nie samo przyspieszenie jest w tym modelu zaskakujące
Przyjemność z jazdy zapewnia przede wszystkim świetna elastyczność silnika. Rozpędzanie od 60 do 100 km/h na 4. biegu trwa zaledwie 6,5 s (w RS - 5,6 s). Krótkie czasy wyprzedzania to zasługa wysokiego momentu obrotowego (250 Nm), dostępnego już od 1500 obr./min. Do atutów tego silnika należy także niskie zapotrzebowanie na paliwo. W teście uzyskaliśmy średnio 7,5 l na 100 km, czylio litr mniej niż w słabszej wersji 1.6 FSI/115 KM. Układ jezdny Octavii to udana konstrukcja. Auto przy jeździe na wprost i pokonywaniu zakrętów pozostaje stabilne.
Tylko w sytuacjach ekstremalnych ujawnia się lekka podsterowność
Przy często następujących po sobie nierównościach poprzecznych nadwozie potrafi wpaść w nerwowe drgania. Takie zachowanie spowodowane jest sztywnym zestrojeniem zawieszenia. Cena może wydawać się dość wysoka jak na kompakt, jednak na tle konkurencyjnych aut klasy średniej jest atrakcyjna.
Galeria zdjęć
Skoda Octavia - Prawie sportowiec
Skoda Octavia - Prawie sportowiec
Skoda Octavia - Prawie sportowiec