Logo

Skoda Octavia - Prawie sportowiec

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ale nie samo przyspieszenie jest w tym modelu zaskakujące

Przyjemność z jazdy zapewnia przede wszystkim świetna elastyczność silnika. Rozpędzanie od 60 do 100 km/h na 4. biegu trwa zaledwie 6,5 s (w RS - 5,6 s). Krótkie czasy wyprzedzania to zasługa wysokiego momentu obrotowego (250 Nm), dostępnego już od 1500 obr./min. Do atutów tego silnika należy także niskie zapotrzebowanie na paliwo. W teście uzyskaliśmy średnio 7,5 l na 100 km, czylio litr mniej niż w słabszej wersji 1.6 FSI/115 KM. Układ jezdny Octavii to udana konstrukcja. Auto przy jeździe na wprost i pokonywaniu zakrętów pozostaje stabilne.

Tylko w sytuacjach ekstremalnych ujawnia się lekka podsterowność

Przy często następujących po sobie nierównościach poprzecznych nadwozie potrafi wpaść w nerwowe drgania. Takie zachowanie spowodowane jest sztywnym zestrojeniem zawieszenia. Cena może wydawać się dość wysoka jak na kompakt, jednak na tle konkurencyjnych aut klasy średniej jest atrakcyjna.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu