Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Skoda Rapid Spaceback Monte Carlo – dynamiczny akcent | TEST

Skoda Rapid Spaceback Monte Carlo – dynamiczny akcent | TEST

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Wersja Monte Carlo to najciekawsza odmiana Skody Rapid Spaceback, a z silnikiem 1.4 TSI to także najbardziej dynamiczna odmiana popularnego modelu Skody.

Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte Carlo
Zobacz galerię (16)
Onet
Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte Carlo
  • W minionym roku wprowadzono zmiany, które unowocześniły Rapida i odświeżyły jego sylwetkę
  • Pakiet stylizacyjny Monte Carlo nawiązuje do rajdu o tej samej nazwie i nadaje Rapidowi sportowy wygląd
  • Silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM nadaje Rapidowi świetne osiągi, choć auto w tym wariancie kosztuje sporo

Wersje Monte Carlo pojawiły się w ofercie Skody w 2015 roku. Dzięki kilku zabiegom stylistycznym i dodatkowemu wyposażeniu miały podkreślać sportowe dziedzictwo marki, odwołując się wprost do jej udziału i zwycięstwa w historycznym rajdzie Monte Carlo. Obecnie w gamie Skody wersje Monte Carlo dostępne są w modelach Citigo, Fabia, Rapid oraz Rapid Spaceback, który trafił do naszego testu.

Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte Carlo
Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte CarloŻródło: Onet

Skoda Rapid Spaceback Monte Carlo – sportowy styl

W ubiegłym roku cała gama Rapida poddana została face liftingowi, który odświeżył sylwetkę modelu. Auto zyskało zmodyfikowany pas przedni z ledowymi światłami do jazdy dziennej, nowe lampy przeciwmgielne oraz delikatnie zmienione tylne. Wersja Monte Carlo wyróżnia się dodatkowo lakierowanymi na czarno elementami nadwozia. Są to grill, przedni spliter, tylny dyfuzor, spojler i dach, obudowy lusterek listwy progowe, przyciemniane szyby boczne i tylna oraz 16-calowe alufelgi. Wszystkie te detale zgrabnie kontrastują z intensywnie czerwonym lakierem nadwozia i wraz z charakterystycznym oznaczeniem na środkowych słupkach nadają sylwetce Spacebacka nieco agresywnego, ale i dynamicznego stylu. Monte Carlo to z pewnością jedna z najbardziej atrakcyjnych wizualnie odmian tego modelu.

Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte Carlo
Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte CarloŻródło: Onet

Sportowy styl utrzymany jest także we wnętrzu, gdzie znajdziemy profilowane fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami, skórzaną, spłaszczoną u dołu kierownicę z przyciskami do sterowania pokładowymi multimediami, obszyty skórą drążek przekładni DSG, sportowe zegary, czerwone przeszycia na kierownicy i tapicerce oraz aluminiowe nakładki na pedały czy imitujące karbon panele na desce rozdzielczej. Wszystko prezentuje się bardzo dobrze, a jakość wykończenia, mimo twardych plastików kokpitu, nie budzi większych zastrzeżeń.

Nowością jest system multimedialny z nawigacją Amundsen, dotykowym 6,5-calowym ekranem, obsługą głosową, usługą Infotainment Online oraz Care Connect, która pozwala na zdalny dostęp do samochodu (przez aplikację w telefonie) a np. w razie wypadku automatycznie wezwie pomoc. System bez problemu współpracuje z Apple CarPlay lub AndroidAuto. Oferowany jest za dopłatą, w sumie 4200 zł.

Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte Carlo
Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte CarloŻródło: Onet

Auto zachowuje oczywiście wszystkie zalety Rapida Spacebacka, oferując sporo miejsca dla pasażerów i ich bagażu. Przednie fotele są wygodne i dodatkowo świetnie trzymają na boki, z tyłu swobodnie zmieści się dwójka dorosłych osób. Bagażnik ma pojemność 415 l, a po rozłożeniu oparć tylnych siedzeń do dyspozycji jest już 1380 l. Mocowanie bagażu ułatwiają uchwyty i siatka. Praktycznych schowków znajdziemy zresztą w Spacebacku więcej: w drzwiach, konsoli środkowej, pod przednim siedzeniem pasażera czy pod podłogą bagażnika.

Skoda Rapid Spaceback Monte Carlo – mocny warianty

Pod maską testowanego egzemplarza pracował turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 125 KM. To obecnie najmocniejsza jednostka w gamie Rapida Spaceback, która dobrze pasuje do charakteru wersji Monte Carlo. Auto potrafi przyspieszać do setki w mniej niż 9 s i dzięki 200 Nm momentu dostępnym już przy 1400 obr./min popisuje się dobrą elastycznością. Moment przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni dwusprzęgłowej. Na temat pracy tego typu przekładni DSG wypowiadaliśmy się już wielokrotnie w superlatywach, jednak w testowanym modelu zdarzało się jej szarpnąć podczas zmiany przełożeń zwłaszcza na niskich biegach i przy dynamicznym ruszaniu. W sumie jednak jej działanie oceniamy pozytywnie. Swietnie sprawdza się w ruchu miejskim, jak i na trasie, gdy szybko trzeba zredukować bieg w trakcie wyprzedzania. Na plus zaliczamy również zużycie paliwa, które podczas testu wyniosło średnio 7,8 l/100.

Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte Carlo
Skoda Rapid Spaceback 1.4 DSG Monte CarloŻródło: Onet

Skoda Rapid Spaceback Monte Carlo – komfort na co dzień

Zawieszenie Spacebacka ma umiarkowanie sztywną charakterystykę amortyzacji, dzięki czemu auto prowadzi się pewnie przy większych prędkościach i na szybko pokonywanych zakrętach. Nieco gorzej radzi sobie natomiast z poprzecznymi nierównościami, na których zdarza mu się nerwowo podskakiwać. Układ kierowniczy ma też minimalnie za silne wspomaganie. O ile sprawdza się to podczas manewrowania na parkingu, o tyle w trakcie jazdy ogranicza precyzję prowadzenia i wyczucie tego, co dzieje się na styku kół i nawierzchni. Nie są to jednak rzeczy, które wpływałyby negatywnie na łączną dobrą ocenę układu jezdnego Spacebacka.

Podsumowując: zmiany wprowadzone wraz z face liftingiem pozytywnie odświeżyły auto, a bogato wyposażona wersja Monte Carlo z silnikiem 1.4 TSI potrafi pokazać sportowy pazur.

Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Monte Carlo

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1395 cm3, R4 turbo benz.
Moc 125 KM przy 5000-6000 obr./min
Moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd automatyczna 7-biegowa skrzynia DSG, napęd na przód
Prędkość maksymalna 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km
Masa własna 1221 kg
Cena od 81 850 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków