Kolejne wersje, chociaż wciąż futurystyczne, stawały się bardziej realne (patrz ramka "Prototypy"). Ostatecznie na placu boju pozostał minivan Roomster. Najnowsza Skoda mierzy 4205 mm długości, 1684 mm szerokości i 1607 mm wysokości. Współczynnik oporu powietrza nadwozia wynosi 0,33. Linię boczną auta podzielono na dwa segmenty - tylne drzwi są o kilka centymetrów wyższe od przednich, a pionowe klamki "schowano" w słupku. Varioflex sposobem na przestrzeńPiąte drzwi podnoszą się do góry, co ułatwia załadunek bagażu. Przy normalnym położeniu siedzeń kufer ma aż 461 l, a maksymalnie nawet 1780 l (po rozłożeniu tylnej kanapy). Deska rozdzielcza Roomstera jest nowocześniejsza niż w aktualnie produkowanych modelach tej marki, choć widać tu elementy wspólne (np. zegary). Funkcjonalność auta podnosi tylna dzielona kanapa z systemem Varioflex, dzięki któremu siedzenia można składać i przesuwać wzdłuż osi pojazdu (zakres regulacji wynosi 15 cm), a jeśli z tyłu podróżują tylko dwie osoby, środkowe siedzenie można również złożyć, a pozostałe zbliżyć do siebie - dzięki temu z tyłu jest bardziej przestronnie, co w połączeniu z dużym rozstawem osi (2617 mm) daje świetne warunki do podróżowania nawet dla wysokich osób. Do napędu przewidziano sześć jednostek:- 1.2/64 KM,- 1.4/85 KM,- 1.6/105 KM, - 1.4 TDI/70 KM, - 1.4 TDI/80 KM, - 1.9 TDI/105 KM. Ten ostatni motor rozpędza Roomstera do "setki" w 11,5 s, prędkość maksymalna to 184 km/h, a średnie spalanie wynosi 5,4 l/100 km. Najnowsza Skoda będzie produkowana w zakładzie w Kvasinach (obecnie wytwarza się tam Superba i Fabię sedan). Kilkuset naszych rodaków już znalazło tam zatrudnienie. W sumie dzięki produkcji auta stworzono dodatkowo 2,5 tys. miejsc pracy, a koszt całej inwestycji wyniósł 100 mln euro. Za 2 lata planuje się także produkcję wersji terenowej przypominającej prototyp Yeti pikap.Oficjalna premiera Skody Roomster odbędzie się 28 lutego w Genewie, od marca rozpoczyna się produkcja seryjna. Sprzedaż w Czechach, Austrii i Niemczech rusza już w czerwcu, w innych krajach europejskich (w tym w Polsce) we wrześniu. Szacujemy, że auto może kosztować ok. 12 tys. euro (50 tys. zł). Rekordowe wyniki SkodyW 2005 roku Skoda sprzedała w 90 krajach łącznie 492 111 samochodów - o 9 proc. więcej niż przed rokiem. Najchętniej kupowanym modelem okazała się Fabia - 236 698 sztuk (247 600 w 2004 r.). Niewiele mniej sprzedano Octavii - 233 322 sztuki (w 2004 r.181 683), a Skodę Superb kupiło 22 091 nabywców (22 293 w 2004 r.).W krajach Europy Zachodniej sprzedaż wzrosła o 14,8 proc. Najwięcej, bo 102 216 egz., sprzedano w Niemczech (+5,9 proc.) oraz Wielkiej Brytanii - 38 294 (+11,9 proc.). Do czeskich użytkowników trafiło 64 561 Skód. Firma okazała się liderem rynku w takich krajach jak: Czechy, Słowacja, Bułgaria, Bośnia i Hercegowina. W ciągu 4-5 lat produkcja może wzrosnąć do 800 tys. egzemplarzy rocznie (dzięki uruchomieniu produkcji w Chinach oraz Rosji).
Skoda Roomster - Już gotowa!
Chociaż znaliśmy kierunek, w którym zmierzali designerzy z Centrum Badawczo-Rozwojowego Cesana w Mladej Boleslav, to jednak ostateczna wersja jest nieco inna. Pierwszy koncept pokazany podczas targów we Frankfurcie 3 lata temu był sporym wydarzeniem.