Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Skoda Superb II Combi: limuzyna dla amatorów komfortowej przestrzeni

Skoda Superb II Combi: limuzyna dla amatorów komfortowej przestrzeni

Superb drugiej generacji bez kompleksów wjechał na salony dotychczas dostępne tylko dla aut klasy wyższej. Ma tyle walorów, że czuje się tu pewnie. Sprawdzimy wersję kombi z silnikiem benzynowym 200 KM

Skoda Superb II Combi: limuzyna dla amatorów komfortowej przestrzeni
Zobacz galerię (27)
Auto Świat
Skoda Superb II Combi: limuzyna dla amatorów komfortowej przestrzeni

Pojawił się 2 lata temu na salonie we Frankfurcie nad Menem i od razu wywołał zachwyt wśród kierowców oraz niepokój u konkurencji. Superb w odmianie kombi stylistycznie jest ładniejszy, bardziej dopracowany niż sedan, oferuje ogromną ilość miejsca w kabinie i bagażniku, zapewnia wysoki komfort podróżowania, a wszystko to za rozsądne pieniądze.

Kiedy planowaliśmy test długodystansowy, wybraliśmy dość nietypową wersję. Zwykle amatorzy odmian kombi decydują się na silnik Diesla. Wynika to z tego, że dużo podróżują i oczekują, że silnik wysokoprężny pozwoli zmniejszyć koszty użytkowania. Do Superba podeszliśmy nieco inaczej – wybraliśmy wersję z mocnym, 200-konnym silnikiem benzynowym skonfigurowanym ze znakomitą, powszechnie chwaloną automatyczną skrzynią DSG.

W naszym teście sprawdzimy: jak zachowuje się ten zestaw nie tylko w jeździe miejskiej, lecz także na dłuższych trasach, jakie będzie spalanie w różnych warunkach i czy koszty eksploatacji będą znacząco się różnić od wersji z silnikiem Diesla.

Superb w odmianie kombi to olbrzymie auto, oferujące ogromną ilość miejsca we wnętrzu oraz w bagażniku. Jednak nie sama wielkość ma tu znaczenie. Gdyby tak było, najbardziej popularne byłyby... półciężarówki! Superb w odmianie kombi jest nie tylko duży i pojemny, lecz także bogato wyposażony, a do wykończenia użyto materiałów wysokiej jakości.

Z tego powodu auto może konkurować z modelami ze swojego segmentu (np. VW Passatem Variantem, Toyotą Avensis Wagonem, Oplem Insignią Tourerem, Fordem Mondeo Turnierem, Hondą Accord Tourerem), jak i z modelami sytuowanymi oczko wyżej: Audi A6 Avantem, BMW 5 kombi czy Mercedesem klasy E kombi. Designerzy zadbali o to, aby Superb detalami nawiązywał do modeli z klasy wyższej.

Są tu więc chromowane listwy wokół szyb bocznych, na zderzaku i pokrywie bagażnika, a także chromowane detale we wnętrzu: obwódki nawiewów powietrza i radioodtwarzacza, na panelu klimatyzacji oraz dźwigni zmiany biegów. A teraz pytanie za 10 punktów: które z wymienionych modeli mają większy bagażnik niż Superb Combi? Lista jest bardzo krótka – tylko Mercedes klasy E. Superb może pomieścić 633 l bagażu, a po złożeniu oparcia kanapy –aż 1865 l. W obszernym kufrze klasy E w wydaniu kombi zmieści się 695 l, a po złożeniu oparcia kanapy 1950 l. Tyle tylko, że za tę przyjemność trzeba wyłożyć górę pieniędzy – mniej więcej tyle, ile kosztuje Superb kombi plus nieźle wyposażona Octavia.

Do testu długodystansowego wybraliśmy trzecią wersję wyposażenia – Elegance – wzbogaconą o kilka opcjonalnych dodatków, z których najważniejszym i najcenniejszym okazała się nawigacja (6 tys. zł). Oprócz kompletu poduszek i kurtyn powietrznych nasz Superb ma w serii także liczne elektroniczne systemy dbające o bezpieczeństwo (ABS, ESP, ASR) oraz airbag chroniący kolana kierowcy.

Bardzo przydatne okazały się: elektryczne sterowanie pokrywą bagażnika (otwieranie pilotem, zamykanie przyciskiem wewnątrz klapy) oraz system szyn zamontowanych w podłodze bagażnika. Pozwalają one nie tylko zabezpieczyć np. walizki przed przesuwaniem w czasie jazdy, lecz także podzielić bagażnik na boksy, co przydaje się w przypadku przewożenia drobnych przedmiotów. Na wypadek, gdyby przyszło nam holować przyczepę, zamówiliśmy opcjonalny (1900 zł) zdejmowany hak.

Z dodatków seryjnie montowanych w Superbie Combi, ułatwiających kierowcy życie,warto wymienić czujniki parkowania, climatronik (dwustrefową klimatyzację automatyczną), tempomat, czujnik deszczu przy wycieraczkach przedniej szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele oraz lampki w lusterkach bocznych.

Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków