• Skoda Superb iV ma pod maską benzynowy silnik 1.4 TSI, który generuje 156 KM i 250 NM oraz elektryczną jednostkę – 116 KM oraz 330 Nm
  • W trybie czysto elektrycznym producent obiecuje zużycie prądu na poziomie 16,4-18,1 kWh/100 km, a tymczasem podczas testu auto zużyło 30,9 kWh/100 km
  • Według danych fabrycznych zasięg w trybie elektrycznym to, w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych, 47-62 km, a w trakcie testu udało się pokonać 42 km
  • Ceny Superba Sportline startują od 129 900 zł (1.5 TSI), wersja 280-konna 4x4 kosztuje 174 150 zł, a iV to najdroższe wydanie auta – 175 600 zł

Skoda Superb iV jest hybrydą typu plug-in, a zatem to propozycja dla kierowców, którzy oprócz wysokiego komfortu jazdy i dobrych osiągów cenią również możliwość jazdy w trybie elektrycznym. W wersji Sportline mogą dodatkowo cieszyć się sportowym charakterem.

Superb nie ma wyszukanej formy, ale za to okazuje się bardzo wygodnym samochodem. To przede wszystkim zasługa dużej ilości miejsca dla pasażerów w obu rzędach siedzeń. W wersji Sportline dochodzą jeszcze świetnie podpierające z boku seryjne sportowe fotele. Auto kusi także dużym bagażnikiem, ale nie dotyczy to, niestety, testowanej hybrydy typu plug-in. Umieszczone pod podłogą akumulatory zmniejszają pojemność kufra z imponujących 625 do przeciętnych 485 l.

Skoda Superb iV wykorzystuje do napędu dwie jednostki – benzyniaka 1.4 TSI (156 KM oraz 250 Nm) i elektryczny motor (116 KM i 330 Nm). Ich współpraca przebiega wyjątkowo zgodnie – po wyczerpaniu prądu w akumulatorze włącza się delikatnie benzyniak. Gdy w pełni wykorzystuje się potencjał układu napędowego, Skoda Superb iV okazuje się dynamiczna, bo setkę uzyskuje już po 7,7 s.

Skoda Superb iV – 42 km w elektrycznym trybie

Mniej optymistycznie przedstawia się natomiast zasięg w trybie czysto elektrycznym. Z bateriami naładowanymi w 100 proc. producent obiecuje możliwość pokonania 47-62 km, ale po uzupełnieniu prądu komputer pokazał zaledwie 37 km (ładowanie z 230-woltowego gniazdka zajmuje 5 godz., a z wallboxa o mocy 3,6 kW – 3,5 godz.).

Tymczasem podczas sprawdzianu na miejskim odcinku trasy testowej przy temperaturze 9º C pokonaliśmy 42 km. To oznacza zużycie energii – 30,9 kWh/100 km. Tymczasem pobór prądu deklarowany przez producenta to 16,4-18,1 kWh/100 km. Po wyczerpaniu się energii podróżuje się w hybrydowym trybie. Spalanie benzyny wyniosło wówczas 7,5 l/100 km. Zważywszy na osiągi i masę auta, jest to dobry wynik.

Skoda Superb iV – komfortowo resoruje

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu DCC (3900 zł) Skoda Superb iV prowadzi się dobrze w sportowym trybie – nie przechyla się nadmiernie, a w opanowaniu go pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Po wybraniu komfortowego ustawienia można liczyć na skuteczne tłumienie wybojów. Niestety, wygodę podróżowania ograniczają opcjonalne 19-calowe alufelgi.

Skoda Superb w wersji wyposażeniowej Sportline kosztuje od 129 900 zł (1.5 TSI), z kolei najmocniejsza w gamie wersja 280-konna 4x4 jest oferowana za 174 150 zł. Tymczasem Skoda Superb iV to wydatek 175 600 zł. A zatem w tej postaci samochód okazuje się najdroższy.

Skoda Superb iV – to nam się podoba

Przestronne wnętrze, wygodne fotele, wysoki komfort jazdy, dobre osiągi, bogate wyposażenie.

Skoda Superb iV – to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, bagażnik znacznie mniejszy niż w czysto spalinowej odmianie.

Skoda Superb iV – naszym zdaniem

Pewne prowadzenie, przestronne wnętrze oraz bardzo dobre osiągi to cechy, za które można polubić Superba iV. Dodatkowy atut to możliwość jazdy w trybie elektrycznym – zasięg jest podobny do tego, co prezentują konkurenci. Mniej entuzjastycznie przedstawia się cena pojazdu.

Skoda Superb iV – osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 7,7 s
Prędkość maksymalna 224 km/h
Spalanie (WLTP) średnie 1,2-1,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 26-34 g/km
Teoretyczny zasięg 4165 km

Skoda Superb iV – dane techniczne

Silnik t.benz. R4/16 + elektryczny
Pojemność skokowa 1395 ccm
Moc silnika benzynowego 156 KM przy 5000 obr./min
Moment obrotowy silnika benzynowego 250 Nm przy 1550 obr./min
Moc silnika elektrycznego 116 KM
Moment obrotowy silnika elektrycznego 330 Nm
Moc maksymalna układu hybrydowego 218 KM
Maks. moment obrotowy układu hybrydowego 400 Nm
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 6
Dł./szer./wys. 4869/1864/1488 mm
Rozstaw osi 2841 mm
Pojemność bagażnika 485-1610 l (norma VDA)
Masa własna 1731 kg
Ładowność 521 kg
Pojemność zbiornika paliwa/baterii 50 l/13,0 kWh (netto)
Cena wersji podstawowej/testowanej 175 600/217 050 zł