Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Skoda Superb iV – z prądem, ale na sportowo

Skoda Superb iV – z prądem, ale na sportowo

W 2019 r. Skoda Superb doczekała się liftingu, podczas którego wprowadzono m.in. wersję iV, czyli hybrydę typu plug-in, której łączna moc układu wynosi 218 KM. Przekonajmy się zatem, jak sprawuje się auto w takiej konfiguracji i z nadwoziem typu liftback.

Skoda Superb iV – 2021 rokŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Skoda Superb iV ma pod maską benzynowy silnik 1.4 TSI, który generuje 156 KM i 250 NM oraz elektryczną jednostkę – 116 KM oraz 330 Nm
  • W trybie czysto elektrycznym producent obiecuje zużycie prądu na poziomie 16,4-18,1 kWh/100 km, a tymczasem podczas testu auto zużyło 30,9 kWh/100 km
  • Według danych fabrycznych zasięg w trybie elektrycznym to, w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych, 47-62 km, a w trakcie testu udało się pokonać 42 km

Skoda Superb iV jest hybrydą typu plug-in, a zatem to propozycja dla kierowców, którzy oprócz wysokiego komfortu jazdy i dobrych osiągów cenią również możliwość jazdy w trybie elektrycznym. W wersji Sportline mogą dodatkowo cieszyć się sportowym charakterem.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji