Wygląd zewnętrzny zmienił się nieznacznie. Inne są światła przednie ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz przetłoczenia karoserii. W niektórych wersjach będzie panoramiczny, szklany dach. We wnętrzu użyto lepszych materiałów wykończeniowych. W zależności od wersji wyposażeniowej na kokpicie będą zamykane schowki lub odkryte półki. Jednak bez zmian pozostała idea Smarta - jest to auto dla 2 osób do przemieszczania się na krótkich trasach. W nowym modelu poprawiono komfort jazdy. Dzięki zwiększeniu długości karoserii o 19,5 cm udało się uzyskać więcej przestrzeni we wnętrzu pojazdu.Bagażnik niemal jak w samochodzie klasy BWiększy jest również bagażnik, który ma pojemność 220 l wobec 150 l u poprzednika. Po załadowaniu do dachu mieści się maksymalnie 340 l. To o 80 l więcej niż dotychczas. Auto ma być napędzane jedną z 4 jednostek. Wszystkie mają po 3 cylindry. Najsłabszy będzie 0,8-litrowy diesel o mocy 41 KM. Taki sam, jaki stosowano do tej pory. Wszystkie wersje benzynowe mają teraz 1 l pojemności i osiągają 61, 71 lub 84 KM. Ich szybkość maksymalna wzrosła do 145 km/h wobec dotychczasowych 135 km/h. Niezależnie od wybranego motoru napęd na tylne koła jest przekazywany za pomocą 5-biegowej zautomatyzowanej skrzyni. Każdy z silników będzie montowany w obu wersjach nadwoziowych Fortwo. Ceny samochodu mają być znane na początku 2007 r.
Smart Fortwo - Dla 2 po nowemu
Niemal po 10 latach od debiutu pokazany został Smart Fortwo drugiej generacji. Samochód ma trafić do klentów w Polsce pod koniec pierwszego kwartału 2007 r.