Mimo wysiłków specjalistów od marketingu, którzy chcą odróżnić model Tourneo Custom od użytkowego Transita, nie da się ukryć, że oba auta mają wspólne geny. Tourneo chce być jednak czymś więcej niż tylko osobową odmianą dostawczaka.
Testowana przez nas wersja z długim rozstawem osi (3,3 m przy 5,34 m długości całkowitej) zapewnia mnóstwo miejsca dla 9 pasażerów oraz ich bagażu. Na szczęście nadwozie ma wysokość nieco mniej niż dwa metry. To niemała zaleta, bo można używać tego auta tak jak zwykłej osobówki, da się nim np. wjechać na parking podziemny. W materiałach reklamowych Ford mówi o „luksusowym wnętrzu” – to przesada, choć trzeba przyznać, że kabinę estetycznie i solidnie wykończono.
Diesel o pojemności 2,2 l i mocy 155 KM to najmocniejsza jednostka dostępna w tym modelu. Tylko podczas jazdy w pełni załadowanym samochodem czuć lekki niedosyt mocy, w pozostałych przypadkach silnik sprawnie radzi sobie z napędzaniem dużego pojazdu. Tourneo Custom wyposażono w układ start-stop, który reaguje stosunkowo szybko.
Dopracowane zawieszenie to jedna z największych zalet tego modelu. Mimo że bazuje ono na rozwiązaniach z auta dostawczego, zapewnia poprawne prowadzenie i wysoki komfort jazdy, a przy okazji świetnie radzi sobie zarówno na złych nawierzchniach, jak i podczas jazdy po autostradzie. Doceniliśmy dobre wyciszenie kabiny, gdyż nawet powyżej 100 km/hhałas nie staje się uciążliwy.
Tourneo Custom z długim rozstawem osi i najmocniejszym silnikiem kosztuje niemal 163 tys. zł. Za tę niemałą kwotę otrzymamy olbrzymie, dobrze wyposażone i bezpieczne auto – 5 gwiazdek w testachzderzeniowych Euro NCAP, komplet systemów bezpieczeństwa.
Galeria zdjęć
Można używać tego auta tak jak zwykłej osobówki, da się nim np. wjechać na parking podziemny. W materiałach reklamowych Ford mówi o „luksusowym wnętrzu” – to przesada, choć trzeba przyznać, że kabinę estetycznie i solidnie wykończono.
Diesel o pojemności 2,2 l i mocy 155 KM to najmocniejsza jednostka dostępna w tym modelu.
Olbrzymi bagażnik (1447 l), mimo 9 wygodnych miejsc dla pasażerów, to rzadkość nawet w tej klasie pojazdów.
Tourneo chce być jednak czymś więcej niż tylko osobową odmianą dostawczaka.
Testowana przez nas wersja z długim rozstawem osi (3,3 m przy 5,34 m długości całkowitej) zapewnia mnóstwo miejsca dla 9 pasażerów oraz ich bagażu.
Tourneo Custom z długim rozstawem osi i najmocniejszym silnikiem kosztuje niemal 163 tys. zł. Za tę niemałą kwotę otrzymamy olbrzymie, dobrze wyposażone i bezpieczne auto – 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, komplet systemów bezpieczeństwa.
Tylko podczas jazdy w pełni załadowanym samochodem czuć lekki niedosyt mocy, w pozostałych przypadkach silnik sprawnie radzi sobie z napędzaniem dużego pojazdu. Tourneo Custom wyposażono w układ start-stop, który reaguje stosunkowo szybko.
Dostęp do ostatniego rzędu siedzeń nie stanowi najmniejszego problemu.
Nowoczesny kokpit, kompletne wyposażenie i wygodna pozycja za kierownicą.