Kolejna generacja kompaktowej Kii ceed trafiła do sprzedaży wiosną tego roku. Jednak wówczas kierowcy nie mieli możliwości wyboru wersji nadwoziowych, bo oferowany był wyłącznie 5-drzwiowy hatchback. Na szczęście firma nie zapomniała o klientach potrzebujących bardziej praktycznej odmiany i jesienią gamę uzupełniło kombi. W teście sprawdzamy walory tego samochodu z benzynowym silnikiem i nową dwusprzęgłową skrzynią DCT.
Koreańskim konstruktorom udało się zbudować kombi, którego nadwozie z mocno pochyloną przednią szybą prezentuje się wręcz sportowo, a zgrabnie wkomponowany w całość praktyczny kufer ma pojemność aż 528 l. Po powiększeniu otrzymuje się przestrzeń o imponującej kubaturze 1642 l. Co ważne, po złożeniu tylnej kanapy uzyskuje się równą podłogę.
Część pasażerska nie różni się od wnętrza znanego wcześniej hatchbacka. To oznacza, że mamy do czynienia z przestronnym kompaktem, którego kokpit wykończono materiałami wysokiej jakości, a podróż odbywa się na wygodnych fotelach. Powody do zadowolenia daje również wygodna pozycja za kierownicą oraz dobra widoczność we wszystkich kierunkach.
Do nowoczesnego wizerunku pojazdu pasuje benzynowy silnik z wtryskiem bezpośrednim oraz nowa w tym aucie dwusprzęgłowa skrzynia. Pierwsze wrażenie jest jak najbardziej pozytywne. Skrzynia miękko przełącza biegi, a cicho pracujący silnik bez ociągania zabiera się do pracy. Jednak ten wizerunek słabnie nieco po wyjechaniu poza miasto. Pełne wciśnięcie pedału gazu skutkuje donośnym wyciem jednostki napędowej, skrzynia niedostatecznie szybko zmienia biegi, a to z kolei nie pozwala na dynamiczne rozpędzanie pojazdu. Zdecydowanie lepiej oceniliśmy zużycie paliwa. Podczas testu samochód spalał o około 1,5 l/100 km więcej, niż obiecuje producent, a taka nadwyżka jest na akceptowalnym poziomie.
Sprężyste zawieszenie daje wysoki komfort jazdy, a przy tym zapewnia pewne prowadzenie na zakrętach. W opanowaniu auta pomaga precyzyjny układ kierowniczy.
Kia cee’d kombi okazuje się autem, które całkowicie spełnia oczekiwania stawiane przez duże rodziny. Ma przestronne wnętrze oraz pojemny i funkcjonalny bagażnik. Do tego dochodzi całkiem udana stylistyka nadwozia oraz wykończenie kokpitu materiałami wysokiej jakości.
Jednak osobiście wybrałbym wersję z manualną skrzynią biegów. Wprawdzie przekładnia DCT nie jest zła, ale pełny komfort prowadzenia zapewnia wyłącznie podczas jazdy w mieście. Poza nim za bardzo